روزی که اسطوره رئال مادرید استعداد دروازه‌بان کرواسی را کشف کرد

روزی که اسطوره رئال مادرید استعداد دروازه‌بان کرواسی را کشف کرد

پایگاه خبری فوتبالی - کرواسی در حالی به یک چهارم نهایی جام جهانی رسید که بخش زیادی از این موفقیت را مدیون لیواکوویچ دروازه بان 27 ساله است.

به گزارش فوتبالی، دروازه بان دینامو زاگرب با مهار سه پنالتی مقابل ژاپن شب خارق العاده ای را داشت و به سومین دروازه بان تاریخ جام جهانی در کنار سوباشیچ و ریکاردو تبدیل شد که این کار را انجام می دهد. این دروازه بان هر چند که به تازگی در دنیای فوتبال به شهرت رسیده اما به نظر می رسد که سالها پیش نگاه ایکر کاسیاس دروازه بان اسطوره ای رئال مادرید و یکی از بهترین دروازه بان های تاریخ را به خود جلب کرده بود.

در سال 2019 کاپیتان اسبق تیم ملی اسپانیا پیامی در مورد لیواکوویچ در صفحه توییترش منتشر کرد:" امسال عملکرد دومینیک لیواکوویچ را دنبال کرده ام، 24 ساله است، در دینامو زاگرب بازی می کند و فوق العاده است."

البته به نظر می رسد که لیواکوویچ هم به کاسیاس علاقه زیادی دارد چرا که در سال 2018 گفته بود:" علاوه بر دنیل سوباشیچ، الگوهای دیگری درون دروازه دارم که یکی از انها داوید دخیا است و وقتی بچه بودم، شخصی که باعث شد تا دروازه بانی را انتخاب کنم، ایکر کاسیاس بود."

در سالهای اخیر بارها نام لیواکوویچ در بازار نقل و انتقالات مطرح شده است، از تیم های ایتالیایی نظیر ناپولی و میلان و یا همچنین یونایتد نامهایی هستند که پیرامون وی مطرح شده اند. دروازه بان کروات تا 2024 با دینامو زاگرب قرارداد دارد و جدا از فوتبال در حال تحصیل در حوزه "روابط بین الملل" است. پدرش زدراکو یک مهندس حرفه ایست که زمانی وزیر راه سازی در کشور کرواسی بوده و پدربزرگش هم پزشک است و در باشگاه بسکتبال زادار کار می کرده است. لیواکوویچ در ابتدا به سراغ بسکتبال رفت اما در نهایت فوتبال را انتخاب کرد. 

4125