معرفی 5 گلزن اول جدول کفش طلا 22-2021/ لواندوفسکی به بمب‌افکن رسید

معرفی 5 گلزن اول جدول کفش طلا 22-2021/ لواندوفسکی به بمب‌افکن رسید

پایگاه خبری فوتبالی - مهاجم ملی‌پوش و لهستانی باواریایی‌ها رسما برنده جایزه کفش طلای امسال اروپا یا برترین گلزن فصل قاره اروپا شد و چهار گلزن برتر اروپا نیز که در رده‌های دوم تا پنجم قرار گرفتند، مشخص شدند.

به گزارش فوتبالی، روبرت لواندوفسکی، مهاجم تیم ملی فوتبال لهستان و ستاره خط حمله باشگاه بایرن مونیخ آلمان در رقابت‌های بوندس‌لیگای امسال توانست سی و پنج گل به ثمر برساند و با توجه به ضریب 2 لیگ آلمان، با هفتاد امتیاز در صدر جدول برترین گلزنان قاره سبز اروپا قرار گرفت.

رقابت‌های باشگاهی اروپا طی روزهای گذشته در تمامی کشورهای این قاره به اتمام رسید و مطابق انتظار، هیچ کدام از تعقیب کنندگان روبرت لواندوفسکی حتی نتوانستند به آمار این مهاجم گلزن نزدیک شوند.

طبق این گزارش، کیلیان امباپه با هت‌تریک خود در آخرین بازی فصل پاری‌سن‌ژرمن بیست و هشت گله شد و با پنجاه و شش امتیاز در جایگاه دوم این جدول ایستاد.

چیرو ایموبیله و کریم بنزما هر دو بیست و هفت گله هستند و با پنجاه و چهار امتیاز مشترکا در رتبه سوم این جدول ایستاده‌اند.

وسام بن یدر از موناکو هم با بیست و پنج گل و کسب پنجاه امتیاز پس از ایموبیله و بنزما در رتبه بعدی جدول برترین گلزنان اروپاست.

روبرت لواندوفسکی دقیقا بعد از نیم‌قرن و پس از گرد مولر، به دومین و آخرین بازیکن بایرن مونیخ تبدیل می‌شود که دو عنوان "برترین گلزن اروپا" و جایزه "کفش طلا" را طی دو سال پیاپی کسب می‌کند.

مهاجم ملی‌پوش و لهستانی باواریایی‌ها به جمع نفراتی هم‌چون لوئیس سوارز، دیگو فورلان، تیری آنری، ماریو ژاردل، فرناندو گومز، آلی مک‌کویست، دودو گئورگسکو، گرد مولر و اوزه بیو می‌پیوندد و پشت سر کریستیانو رونالدو با چهار بار کسب کفش طلای اروپا و لیونل مسی با شش بار کسب کفش طلای اروپا قرار می‌گیرد.

9404