عجیب‌ترین نامزدهای توپ طلا؛ از پاپا دیوپ تا بازیکن عراقی

عجیب‌ترین نامزدهای توپ طلا؛ از پاپا دیوپ تا بازیکن عراقی

پایگاه خبری فوتبالی - لیونل مسی به هفتمین توپ طلای دوران فوتبالش رسید و توانست رکوردش را به عنوان بیشترین تعداد کسب این جایزه دست نیافتنی تر کند.

به گزارش فوتبالی، امسال رقابت برای توپ طلا داغ تر از همیشه بود چرا که به جز مسی چهره هایی نظیر صلاح، دی بروینه، لواندوفسکی، کانته، بنزما و جورجینیو شانس این جایزه را داشتند. به طور مثال امباپه با تمام شهرت خود در رتبه نهم قرار گرفت یا لوکا مودریچ به عنوان برنده این جایزه در سال 2018 در رتبه 29 قرار گرفت. اما گاهی نیز نامزدهای عجیبی برای این جایزه معرفی شده بودند که برخی از آنها را مرور می کنیم:

یونس محمود: ملی پوش  عراقی تنها بازیکن کشورش است که پس از قهرمانی در جام ملت های آسیا نامزد توپ طلا شد. او در سال 2007 نامزد توپ طلا شد که در نهایت کاکا در آن سال پس از قهرمانی چمپیونزلیگ با میلان توانست ت

پاپا بوبا دیوب: مردی که لقب "کمد" را داشت، آرایی بیشتر از ماکلله، توتی و کاسیاس در رده بندی توپ طلای 2022 کسب کرد و مشترکا با الحاجی دیوف و ریو فردیناند در رتبه 21 قرار گرفت. دیوپ به سنگال کمک کرده بود تا به یک چهارم نهایی جام جهانی برسد. دیوپ سال گذشته درگذشت اما هواداران فولام، پورتسموث و وستهام او را به سادگی از یاد نمی برند.

یوری ژیرکوف: ملی پوش روسیه ای بین سالهای 2009 تا 2011 در چلسی بازی کرد. این بازیکن در حال حاضر 38 ساله است که اخرین تجربه اش را در زنیت داشت و پس از جدایی از این تیم در تابستان گذشته به بازیکن آزاد تبدیل شد. او در سال 2008 نامزد توپ طلا شد چرا که به روسیه برای حضور در نیمه نهایی یورو کمک کرده بود هر چند که حتی یک رای هم کسب نکرد.

آساموا جیان: مهاجم غنایی به تیم ملی کشورش برای دستیابی به یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 کمک کرد. او توانست نامزد توپ طلا شود که در رتبه هجدهم قرار گرفت که رتبه قابل قبولی است.

یوان گورکوف: این هافبک در سال 2009 در رتبه بیستم کمک کرد. او در آن سال به بوردو کمک کرد تا در عین شگفتی به قهرمانی لیگ فرانسه برسد و حتی 31 بازی هم برای تیم ملی فرانسه داشت.

کریس: هفده بازی ملی برای برزیل داشت و به لیون کمک کرد تا چهار قهرمانی لیگ فرانسه را کسب کند اما چه در سال 2005 و چه در سال 2006 خطری برای توپ طلاهای رونالدینیو و کاناوارو نبود. در حقیقت کریس در دو سالی که نامزد شد، یک رای هم نیاورد!

تئودور زاگوراکیس:  یکی از شش ملی پوش یونان بود که به خاطر قهرمانی یورو 2004 نامزد شد. هافبک یونان و آاک آتن توانست در رای گیری پنجم شود که فقط شوچنکو، دکو، رونالدینیو و آنری بالاتر از او قرار گرفتند.

آنتونیس نیکوپولیدیس: در همان سال ، این دروازه بان نیز نامزد توپ طلا شد که در رتبه 24 قرار گرفت و فقط در یک رتبه پایین تر از زیدان قرار گرفت.

حاتم طرابلسی: هواداران منچستریونایتد این بازیکن تونسی را به خوبی در خاطر دارند اما حاتم در سال 2003 در آژاکس نامزد جایزه شده بود. پاول ندود توانست آنری را برای جایزه آن سال شکست بدهد که البته طرابلسی حتی یک رای هم کسب نکرد.

امانوئل اولیسادبه: این بازیکن در سال 2001 نامزد شد. او در زمان حضور در تیم ورشو لهستان نامزد جایزه شد که البته علت حضور این بازیکن نیجریه ای - لهستانی به هفت گلش در راهیابی جام جهانی برمی گردد. اوون در آن سال توپ طلا را برد و امانوئل فقط دو رای کسب کرد.

4125