گزارش روز؛ هشت نکته آماری از مصاف آخر افعی‌ها در سری‌آ

گزارش روز؛ هشت نکته آماری از مصاف آخر افعی‌ها در سری‌آ

پایگاه خبری فوتبالی - برتری نراتزوری در مسابقه آخیر خود در چهارچوب رقابت های سری آ ایتالیا مقابل فیورنتینا حائز نکات جالبی بود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های ایتالیایی، اینتر در آخرین بازی خود در چهارچوب رقابت های سری آ ایتالیا موفق شد با نتیجه سه بر یک از سد فیورنتینا در فلورانس عبور کند و جایگاه خود را در جدول رده بندی مسابقات تثبیت نماید. اما در این مطلب، به بررسی چند نکته آماری از پیروزی خارج از خانه نراتزوری برابر ویولا می پردازیم:

1- پیروزی مقابل فیورنتینا، هزار و پانصدمین پیروزی اینتر در تاریخ رقابت های سری آ بود. اولین پیروزی افعی ها در این رقابت ها، 91 سال و 11 ماه پیش و در اکتبر 1929 برابر لیورنو حاصل شده بود.

2- با احتساب پنج بازی در این فصل و نوزده بازی در فصل قبل، اینتری ها برای بیست و چهارمین بازی متوالی موفق به گلزنی در سری آ شدند. آخرین مرتبه ای که اینتر در سری آ موفق به گلزنی نشده بود، به ژانویه 2021 و تساوی بدون گل برابر اودینزه باز می گشت. اکنون اینتر به بهترین رکورد گلزنی خود در بیست و چهار بازی متوالی در فصل 1949/50 رسیده است و اگر در بازی بعدی مقابل آتالانتا هم گلزنی کند، آن رکورد را هم خواهد شکست.

3- نراتزوری با زدن سه گل در بازی مقابل فیورنتینا، در این فصل از سری آ هجده گله شد. قبل از این فقط در فصل 1960/61 اینتر موفق شده بود هجده گل در پنج بازی ابتدایی به ثمر برساند. نراتزوری تاکنون در تاریخش در پنج بازی ابتدایی سری آ نتوانسته بیشتر از هجده گل بزند.

4- اینتر در این فصل از سری آ یازده گلزن متفاوت داشته است (دارمیان و پریشیچ نیز به جمع دی مارکو، هاکان، لائوتارو، ژکو، بارلا، اشکرینیار، ویدال، وسینو و کورئا اضافه شدند). ژکو با ثبت آمار چهار گل، بهترین گلزن اینتر در این فصل است. مهاجم بوسنیایی آخرین بار در فصل 2017/18 موفق شده بود در پنج بازی ابتدایی سری آ حداقل چهار گل به ثمر برساند (در آن فصل ژکو شش گل در پنج بازی ابتدایی برای رم زد).

5- از نظر تاثیرگذاری روی گل ها، فیورنتینا محبوب ترین تیم در سری آ برای هاکان چالهان اوغلو است (چهار گل و چهار پاس گل). هاکان در سری آ برابر تیمی به جز فیورنتینا نتوانسته روی هشت یا بیشتر از هشت گل تاثیر داشته باشد.

6- ایوان پریشیچ در سری آ فقط به کیه وو (هفت گل) گل های بیشتری نسبت به فیورنتینا زده است (شب گذشته پنجمین گل پریشیچ به فیورنتینا بود).

7- در بین بازیکنان شاغل در پنج لیگ معتبر اروپا، فقط پل پوگبا پاس گل های بیشتری نسبت به نیکولو بارلا داده است (پوگبا هفت و بارلا چهار پاس گل). هافبک ایتالیایی مقابل فیورنتینا هم به دارمیان پاس گل داد.

8- نیکولو بارلا در هریک از پنج بازی این فصل از سری آ یا گل زده و یا پاس گل داده است (پنج تاثیر - چهار پاس گل و یک گل). قبل از بارلا، آخرین بازیکنی از اینتر که در هر یک از پنج بازی آغازین فصل روی گل ها تاثیر داشته، زلاتان ابراهیموویچ بوده است. زلاتان در هر یک از هفت بازی ابتدایی فصل 2007/08 روی گل ها تاثیر گذار بود و باید دید بارلا می تواند به آن رکورد نیز برسد یا خیر.

9404