صبا-پیکان/صمدسرانجام راه می افتد یا آقا معلم همچنان می تازد؟

صبا-پیکان/صمدسرانجام راه می افتد یا آقا معلم همچنان می تازد؟

تیم های صبای قم و پیکان تهران در چهارچوب هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر روز سه شنبه به مصاف هم می روند.

به گزارش کاپ، تیم های صبای قم و پیکان تهران در چهارچوب هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر روز سه شنبه از ساعت 15:30 در ورزشگاه یادگار امام قم رودرروی هم قرار می گیرند.

* دیدار رفت این دو تیم با نتیجه مساوی یک-یک به اتمام رسید.مرتضی آقاخان برای پیکان و رضا عنایتی برای صبا موفق به گلزنی شدند. هر دو گل این دیدار از روی نقطه پنالتی زده شد.

* هم اکنون شاگردان مجیدی جلالی در تیم پیکان با 26 امتیاز در رده چهارم جدول رده بندی جای دارند. آنها در صورت شکست صبا می توانند یک پله در جدول صعودداشته باشند اما اگر در این مسابقه شکست بخورند یا متحمل تساوی بشوند سقوطی یک یا چند پله ای خواهندداشت.

* صبای قم در حال حاضر تیم پانزدهم جدول رده بندی است آنها 9 امتیاز دارند و  حتی با شکست پیکان در همان رده یکی مانده به آخر باقی می مانند اما اگر نتیجه ای غیر از این بگیرند ممکن است به قعر جدول سقوط کنند.

* صمد مرفاوی سرمربی کنونی صبا در نیم فصل دوم لیگ چهاردهم هدایت پیکان را برعهده داشت و با این تیم به لیگ یک سقوط کرد.

* صبای قم با به ثمر رساندن 11 گل در کنار سیاه جامگان و ماشین سازی کمترین گل زده لیگ را دارد و با کسب 9 امتیاز یکی از دو تیمی است که هنوز امتیازاتش دو رقمی نشده است.

* پیکان تهران در 4 هفته اخیر شکست نخورده و 10 امتیاز کسب کرده است.

* این دو تیم تاکنون در تاریخ لیگ برتر 17 بار به مصاف هم رفتند. که دو پیروزی برای پیکان ، 6 برد برای صبا و 9 تساوی رقم خورده است. نکته جالب توجه این است که در 7 بازی اخیر پیکان به پیروزی نرسیده است.آخرین برد آنها به 19 فروردین سال 1390 برمی گردد.

* ابوالفضل ابراهیمی و امیرحسین صادقی دو بازیکن تیم پیکان هستند که سابقه حضور در صبا را در کارنامه خود دارند.

* لئون آیرابتیان مدافع ارمنستانی پیکان در بازی برابر گسترش فولاد به شدت مصدوم شد و حضورش در این مسابقه در هاله ای از ابهام قرار دارد.

* آخرین و تنها برد صبادر لیگ شانزدهم مربوط به هفته هفتم می شود که آنها سایپا را از پیش رو برداشتند.