بخش دوم گفت گوی مفصل پیکه: بارسلونا نقش مهمی در پیشرفت ورزش اسپانیا داشته است

بخش دوم گفت گوی مفصل پیکه: بارسلونا نقش مهمی در پیشرفت ورزش اسپانیا داشته است

وبسایت رسمی برنامه نود - جرارد پیکه در مصاحبه با سایت مارکا از اهداف پیش روی بارسا، خریدهای این تیم اسپانیایی، مسابقات المپیک وتاثیر بارسلونا در ورزش اسپانیا سخن گفت که بخش دوم آن‌را در زیر می‌خوانید 

جرارد پیکه در مصاحبه با سایت مارکا از اهداف پیش روی بارسا، خریدهای این تیم اسپانیایی، مسابقات المپیک وتاثیر بارسلونا در ورزش اسپانیا سخن گفت که بخش دوم آن‌را در زیر می‌خوانید. برای خواندن بخش اول این گفت و گو اینجا را کلیک کنید.

در مورد جولن لوپتگی، مربی جدید تیم ملی اسپانیا چه نظری داری؟

او مربی بسیار جوانی است که شور و اشتیاق فراوانی داد، با او در مورد تفکراتش صحبت کرده ام و از اینکه میبینم او در پی ارائه فوتبالی تماشاگر پسند است بسیار خوشحالم. او خواهان بازی مالکانه و ایجاد فشار فراوان بر حریف است. با بازیکنانی که در ترکیب داریم، احساس می‌کنم که پیشرفت زیادی تحت نظر او خواهیم داشت. پس از کناره گیری دل بوسکه باید کسی جانشین او می‌شد‌، لوپتگی گزینه مناسبی برای جانشینی اوست. او عناوین زیادی را در مسابقات باشگاهی کسب کرده است، و حالا می‌خواهد این قهرمانی‌ها را در مسابقات ملی هم کسب کند. احساس می‌کنم در این ماموریت موفق خواهد بود.

در مورد خرید جدید منچستر سیتی، جان استونز چه نظری داری؟

استونز بازیکن بسیار با استعدادی است. او بهترین مدافع وسط انگلستان است. سبک بازی او را دوست دارم چرا که تا حدی شبیه به من بازی می‌کند. حضور پپ کنار او، کمک بسیاری برای پیشرفت او خواهد کرد. احساس می کنم پپ بتواند به او چیزهای زیادی یاد بدهد تا بتواند پاس‌های ریسکی ارسال کند. به هر حال برای آنکه دفاع قدرتمندی باشید، باید توانایی مقابله با خطرات موجود در دفاع را داشته باشید، فکر میکنم او توانایی مقابله با مشکلات را خواهد داشت.

با توجه به اینکه مدتی در منچستر یونایتد حضور داشتی، با حضور پپ در منچستری سیتی، طرفدار کدام یک خواهی بود؟

بین پپ و یونایتد، دومی را ترجیح می‌دهم. من مدتی در منچستر یونایتد حضور داشتم و آنجا را همچون خانه دوم خودم احساس می‌کردم، من همیشه یکی از شیاطین سرخ خواهم بود. با این حال منچستر سیتی را نیز دنبال خواهم کرد چراکه دوستان زیادی در آنجا دارم. تیکی بگرستاین که کمک زیادی برای بازگشت من به بارسلونا کرد و هم تیمی هایم مثل خسوس ناوا و داوید سیلوا. لیگ برتر را به عنوان یک هوادار دوست دارم.

فکر می‌کنید سسک فابرگاس به رئال مادرید خواهد پیوست؟

این تصمیمی است که به خود او مربوط است، با این حال حتی اگر به رئال بپیوندد، تغییری در دوستی من با او ایجاد نخواهد شد چرا که دوستی ما مربوط به سال‌های قبل می‌شود. نمی‌دانم چه تصمیمی خواهد گرفت اما هر تصمیمی بگیرد، تفاوتی در رابطه ما ایجاد نخواهد شد.

از کدام یک از مدال‌های کاروان المپیک اسپانیا بیش از هر چیز خوشحال شدید؟

رقابت‌های المپیک را دنبال کردم و واقعیت این است که همه مدال‌ها باعث شادی من شد. از اولین آن‌ها که توسط میریا بلمونته به دست آورد تا مدال تیم بسکتبال که با امتیازی که در ثانیه های پایانی کسب شد به دست آمد. احساس می‌کنم نمایش خوبی از بازیکنان بسکتبال اسپانیا شاهد بودم. احساس میکنم بارسلونا نقش مهمی در پیشرفت ورزش اسپانیا داشته است. امیدوارم سرمایه گذاری بییشتری روی استعدادهای جوان انجام شود تا شاهد پیشرفتهای بیشتر اسپانیا باشیم. منظورم رسیدن به سطح آمریکا نیست، اما احساس می‌کنم می‌توانیم به سطح بریتانیا یا فرانسه نزدیک شویم.

آیا فرزندان شما با فوتبال مرتبط هستند؟

فرزند دومم هنوز بسیار کوچک است، اما فرزند اولم غرق در فوتبال است. میلان همه تیم‌ها، رنگ لباس‌ها و بازیکنانشان را می‌شناسد. او من را به یاد خودم در زمان کودکی ام می‌اندازد. میلان به طور جدی فوتبال را دنبال می‌کند و این مسئله برای پدر و مادری که زندگی خودشان را وقف فوتبال کرده‌اند باعث افتخار است.

معمولا چه سوالاتی از شما می‌پرسد؟

بیش از همه از علت باخت ما سوال می‌پرسد. میلان باخت بارسا را متوجه نمی‌شود. همچنین سوالاتی درباره قوانین فوتبال، پنالتی، خطا و کرنر می پرسد.

برای خواندن بخش اول این گفت و گو اینجا را کلیک کنید.

1899