فرشاد پیوس در گفت و گو با فوتبالی: پرسپولیس قهرمان می‌شود

فرشاد پیوس در گفت و گو با فوتبالی: پرسپولیس قهرمان می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی - از نظر پیشکسوت پرسپولیس، قهرمانی این فصل به لیگ برتر به شاگردان اوسمار ویرا خواهد رسید.

به گزارش فوتبالی، توقف استقلال در تبریز فرصت خوبی برای پرسپولیس بود تا با برتری مقابل سپاهان به صدر جدول برسد اما به قول فرشاد پیوس، قرمزها قدر هدیه‌ای که از تبریز برایشان ارسال شده بود را ندانستند.

البته که پیوس، علیرغم حضور استقلال در صدر جدول، پرسپولیس را قهرمان این فصل می‌داند:" به نظر من پرسپولیس قهرمان می‌شود. مقطع پایانی فصل بسیار حساس هست و انگار به پای بازیکنان وزنه بسته شده است. در این مقطع، آنها به این فکر می‌کنند که دچار اشتباه نشوند و این استرس برای آنها وجود دارد. به نظرم بازیهای باقیمانده پرسپولیس، در قیاس با استقلال، راحت‌تر است و می‌تواند قهرمان شود."

مهاجم اسبق قرمزها، منکر قدرت تیم جواد نکونام نیست:" استقلال تیم خوبی است. هم بازیکنان باتجربه و هم بازیکنان جوان دارد. سیستمی که دارد باعث شده بیشتر بازی‌ها را با تک گل برنده شود. خط جلو استقلال، قوی است. مهرداد محمدی، بازیکن سرعتی خیلی خوبی محسوب می‌شود اما همانطور که گفتم، از دید من، پرسپولیس قهرمان می‌شود."

از پیوس درباره امیررضا رفیعی و علیرضا بیرانوند پرسیدیم چرا که به نظر می‌رسد حساسیت بازی دیشب پرسپولیس مقابل سپاهان، دلیل اصلی بازگشت علی بیرو به ترکیب اصلی تیمش بوده است. پاسخ پیوس را بخوانید:" رفیعی دروازه‌بان خیلی خوبی است و در این چند بازی به داد پرسپولیس رسید. هم خوب توپ‌ها را جمع می‌کرد هم خوب با مدافعانش حرف می‌زد و مثل یک فوتبالیست باتجربه کار کرد. رفیعی چندین سال است که در کنار مربی‌ها و دروازه‌بان‌های بزرگ کار می‌کند و از دید من گلر باتجربه‌ای است و  آینده خیلی خوبی برای او میب‌ینم. اما خب بیرانوند برای پرسپولیس چیز دیگری است. وقتی درون دروازه قرار می‌گیرد مهاجمان حریف، از او می‌ترسند. بیرانوند همیشه خوب و مطمئن‌تر است."

در شرایطی که عملکرد پرسپولیس در دو بازی مقابل آلومینیوم و سپاهان باعث مطرح شدن انتقادهایی از اوسمار ویرا شده، پیوس یکی از مدافعان سرمربی برزیلی قرمزها محسوب می‌شود:" به نظرم اوسمار عالی کار کرده و تمام اصول و تفکرات یحیی را پیاده می‌کند و با همان روش و سیستم یحیی، تیمش را هدایت می‌کند. او  توانسته نتایج خوبی بگیرد و باید برای این سرمربی احترام قائل شد چون فوت و فن همه چیز را می‌داند. اوسمار با یحیی هماهنگ بود و چون اخلاق و رفتار بچه‌ها را می‌شناخت بهترین گزینه برای پرسپولیس محسوب می‌شد. البته که شرایط پرسپولیس در نیم‌فصل دوم با دوران یحیی تفاوت کرده و بازیکنانی که به تیم اضافه شده‌اند، باعث قوی‌تر شدن این تیم شده است."

به عنوان سوال آخر از پیشکسوت پرسپولیس در مورد واگذاری پرسپولیس و استقلال پرسیدیم. پیوس می‌گوید:" 

واگذاری پرسپولیس اتفاق خوبی بود. البته که تصمیم‌گیری در تیمی که زیر نظر پنج بانک فعالیت می‌کند سخت است چون نماینده هر کدام از بانک‌ها عقاید خاص خودشان را دارند و هماهنگی آنها کمی سخت خواهد بود و نیازمند برنامه‌ریزی خوب است اما استقلال کارش راحت‌تر است و به نظرم هلدینگ خلیج فارس بازیکنان خوبی را برای این تیم خواهد گرفت."

6768