حمله روزنامه گل به مالک جدید استقلال؛ تصمیمات هلدینگ خلیج فارس، ختم‌به‌خیر نشد!

حمله روزنامه گل به مالک جدید استقلال؛ تصمیمات هلدینگ خلیج فارس، ختم‌به‌خیر نشد!

پایگاه خبری فوتبالی- روزنامه گل در گزارش تیتر یک روزنامه دیروزش، خبر داده که تقریبا هیچ کدام از تغییراتی که هولدینگ خلیج فارس قصد داشته در استقلال انجام بدهد به نتیجه نرسیده است.

به گزارش فوتبالی، روزنامه گل دیروز در گزارشی ویژه نوشت: " هلدینگ خلیج فارس به عنوان مالک جدید شرکت فرهنگی و ورزشی استقلال ایران تا به امروز غیر ازبحث برکناری علی خطیر از مدیرعاملی باشگاه، تقریبا نتوانسته هیچ کدام از تصمیمات و برنامه هایش را عملی و اجرایی کند. موضوع اول به تغییر پسوند باشگاه استقلال از ایران به خلیج فارس بود که به شکل رسمی هم اعلام شد، اما در نهایت مجوز چنین کاری را دریافت نکرد. تصمیم بعدی هلدینگ انتصاب آتیلا حجازی به عنوان جانشین خواجه گیری سرپرست سابق آبی ها بود که در انجام این کار هم تا کنون ناکام مانده است. برنامه سوم مالک باشگاه استقلال سپردن آکادمی باشگاه به محمدحسین ضیایی پیشکسوت باشگاه های شاهین و تراکتور تبریز بود که این موضوع هم تا امروز به سرانجام نرسیده است و اکنون صحبت از آمدن آرش برهانی است که سابقه فعالیت در این سمت را دارد. به نتیجه نرسیدن و اجرا نشدن دستورات و خواسته های مالک جدید استقلال را جدا از این پرسش که این که مالکیتی است که توان و اختیار اجرای چنین کارهای پیش پا افتاده ای را هم ندارد، موضوع را می توان از زاویه دیگری هم نگاه و بررسی کرد."

گل در ادامه نوشته است هر سه تصمیم هلدینگ دارای یکسری ملاحظات و اشکالات فوتبالی و خیر فوتبالی بود. از جمله اینکه از همان ابتدا مشخص بود آتیلا حجازی هم مانند چهره هایی چون یحیی گلمحمدی و عارف غلامی و... به دلایل غیر فوتبالی با موانع و مشکلاتی برای فعالیت در فوتبال و به ویژه باشگاه پرطرفدار استقلال روبرو است. در بحث تغییر نام هم گویا یکسری ملاحظات و نگرانی ها وجود داشت، از جمله اینکه هلدینگ خلیج فارس تحریم شده و این موضوع ممکن است باعث به دردسر افتادن آبی پوشان شود. "

روزنامه گل به ماجرای آکادمی استقلال هم اشاره کرده است: "ضیایی هم سالها است که به عنوان یک شاهینی قدیمی و چهره های پرسپولیسی فوتبال شناخته می شود و بدیهی است که با وجود این همه پیشکسوت محبوب و معروف یک چهره مشهور به پرسپولیسی در جامعه استقلال پذیرفته نشده و از سوی هواداران و پیشکسوتان پس زده خواهد شد. "

گل در پایان از آینده استقلال تحت مدیریت مالک جدید هم ابراز نگرانی کرده است: "در واقع مالک جدید استقلال با اشتباه در چنین تصمیمات ساده و پیش پا افتاده ای این نگرانی را ایجاد کرده است که به لحاظ قدرت مدیریتی و نه صرفا توان مالی، صلاحیت و توان مدیریت کردن باشگاه بزرگ و پرطرفداری چون استقلال را دارد؟ مصاحبه های گاه و بیگاه و اظهار نظر های کوتاه و بلند مدیران این شرکت هم نشان می دهد که آنها شناخت چندانی از فضای فوتبال و باشگاه های پرطرفداری چون استفقلال را ندارند و این موضوع می تواند آبی ها را در مقاطع حساس به چالش و حاشیه بکشاند و حتی در صورت صرف هزینه های هنگفت مانع نتبیجه گیری آبی پوشان شود. در مجموع مدیران هلدینگ باید از آنچه که تا به امروز تجربه اند درس بگیرند تا بلکه در آینده بتوانند با نوع مدیریت و شکل تصمیم گیری های خودشان هواداران و پیشکسوتان استقلال و از آن مهم تر مراجه بالا دستی و ناظر را راضی نگه دارند تا نه خودشان و نه استقلال و هوادارانش دچار ضرر و زیان مادی و معنوی نشوند! "

1359