رونمایی از یک فساد دیگر در فوتبال ایران؛ حواله های ۲۰۶ هدیه به یک مدیر فوتبال!

رونمایی از یک فساد دیگر در فوتبال ایران؛ حواله های ۲۰۶ هدیه به یک مدیر فوتبال!

پایگاه خبری فوتبالی- هر روز که می‌گذرد ابعاد جدیدی از ماجرای فساد در فوتبال ایران روشن می‌شود.

به گزارش فوتبالی، ماجرای افشای فساد در باشگاه مس رفسنجان که از چند روز پیش تبدیل به سوژه اصلی رسانه‌های ورزشی شده است همچنان نکات و جزییات زیادی دارد که هر روز بخش‌هایی از آن لو می‌رود!

تا روز گذشته مشخص شده بود که به برخی متهمان پول، سکه، دلار، یورو، درهم، رمز ارز و حتی ساعت رولکس به عنوان رشوه استفاده کرده‌اند. اما امروز باید یک مورد دیگر را هم به این لیست اضافه کرد: «حواله خودروی پژو ۲۰۶»!

ظاهرا یکی از متهمان این پرونده به عنوان هدیه صعود مس رفسنجان به لیگ برتر در سال ۱۴۰۰، دو حواله خودروی پژوی ۲۰۶ دریافت کرده که در آن دوره هر کدام از این حواله‌ها ۲۵۰ میلیون تومان ارزش داشته و این یعنی فرد متهم در یک فقره ۵۰۰ میلیون دریافت کرده است و اگر دو خودرو را مثلا سال ۱۴۰۱ یا ۱۴۰۲ فروخته باشد روی هر کدام حداقل ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، سود کرده است تا در مجموع بین ۵۰۰ تا یک میلیارد و دویست میلیون تومان هدیه گرفته باشد. البته گفته شده همه متهمان هر کدام یک ساعت رولکس هم هدیه گرفته‌اند.

نکته عجیب تر این است این متهم پس از احضار و بازجویی به اطرافیانش گفته این حواله‌ها را دریافت کرده است و فقط حواله دو خودروی پژوی 206 گرفته است که عدد بالایی هم نیست! او ظاهرا می‌خواسته چیزی را که تحت عنوان هدیه که حالا اتهام رشوه دارد را گرفته است کم‌ارزش‌ جلوه بدهد. اما قیمت این نوع خودرو در حال حاضر نزدیک به 3 برابر ارزشی است که آن روزها داشته است!

در هر حال حواله خودروی پژوی 206 آخرین چیزی است که در این پرونده به عنوان رشوه یا شیرینی یا هر چیزی که اسمش را بگذارید رد و بدل شده است. اما به نظر می‌رسد ظرف روزهای آینده نام‌های دیگری هم به فهرست مواردی که از آنها به عنوان رشوه استفاده شده اضافه شود.

دیگر متهم پرونده هم که در بخش لیگ یک سازمان لیگ مسئولیت   داشته از باشگاه مس رفسنجان و طبق اعتراف معاون بازداشت شده وقت باشگاه تعدادی سکه به عنوان هدیه صعود مس رفسنجان به لیگ برتر گرفته است. البته حواله دو ۲۰۶ هم توسط معاون وقت باشگاه مس رفسنجان به این متهم داده شده است.

1359