بازیکنان ایرانی که بیشترین سابقه حضور در لیگ جهانی و لیگ ملت‌های والیبال را دارند

بازیکنان ایرانی که بیشترین سابقه حضور در لیگ جهانی و لیگ ملت‌های والیبال را دارند

پایگاه خبری فوتبالی- 62 ملی‌پوش والیبال ایران سابقه بازی در 10 دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها دارند که میلاد عبادی‌پور با 105 بازی ملی در این دو رویداد مهم باسابقه‌ترین بازیکن کشورمان است.

به گزارش فوتبالی، مسابقات لیگ ملت‌های والیبال 2024 آخرین سکوی کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس برای تیم ملی والیبال کشورمان و دیگر کشورهای بازمانده از این رقابت‌ها است که در پایان مرحله مقدماتی این مسابقات براساس رنکینگ تیم‌های برتر در رده‌بندی، پنج تیم جواز حضور در بازی‌های المپیک پاریس را کسب خواهند کرد.

مرحله مقدماتی مسابقات گروه مردان از یکم خرداد تا سوم تیرماه با حضور 16 تیم ایران، ایتالیا، آرژانتین، صربستان، کوبا، ژاپن، برزیل، ترکیه، بلغارستان، هلند، آلمان، فرانسه، آمریکا، کانادا، لهستان و اسلوونی پیگیری خواهد شد.

والیبال ایران در سال 2013 برای نخستین بار سهمیه حضور در لیگ جهانی را به دست آورد و از آن زمان تاکنون تجربه حضور در پنج دوره لیگ جهانی و پنج دوره لیگ ملت‌ها را در کارنامه خود دارد.

62 بازیکن در تیم ملی والیبال مردان ایران سابقه بازی در 10 دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها دارند که میلاد عبادی‌پور با 105 بازی ملی در این دو رویداد مهم، باسابقه‌ترین بازیکن کشورمان محسوب می‌شود.

در مجموع 10 دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها بازیکنان ایران در پست‌های مختلفی در این رقابت‌ها حضور داشتند که پست دریافت کننده قدرتی با 20 ملی‌پوش، بیشترین بازیکن را در اختیار داشته است.

همچنین پست مدافع میانی با 18 بازیکن، قطر پاسور (9 بازیکن)، پاسور و لیبرو نیز هر کدام با هشت بازیکن، دیگر بازیکنان شرکت کننده در این مسابقات محسوب می‌شوند.

در مجموع 129 بازی تیم ملی والیبال ایران در 10 دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها چهار بازیکن به عنوان کاپیتان حضور داشتند که سعید معروف در 101 مسابقه این وظیفه را برعهده داشته است.

میلاد عبادی‌پور در 15 مسابقه (13 بازی لیگ ملت‌ها 2022 و دو دیدار ایران با ژاپن و روسیه 2021) کاپیتان تیم ملی والیبال ایران بوده است و سیدمحمد موسوی در 12 دیدار ایران در لیگ ملت‌ها 2023 کاپیتان بود. همچنین عادل غلامی در دیدار ایران و لهستان در لیگ جهانی سال 2017 این مسئولیت را برعهده داشته است.

2636