تساوی پر گل لیورپول و آستون ویلا؛ کامبک دقایق پایانی شاگردان امری

تساوی پر گل لیورپول و آستون ویلا؛ کامبک دقایق پایانی شاگردان امری

پایگاه خبری فوتبالی- در چارچوب دیدارهای هفته‌ی سی‌وهفتم لیگ برتر انگلیس دو تیم لیورپول و آستون ویلا به مصاف هم رفتند که در نهایت با نتیجه مساوی سه سه به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، در چارچوب رقابت‌های هفته‌ی سی‌وهفتم لیگ برتر انگلیس آستون ویلا در ویلا میزبان لیورپول بود که در نهایت با نتیجه سه بر سه با گل‌های مارتینز(گل به خودی)، خاکپو و کوانساه برای لیورپول در مقابل گل تیلمانس و دبل دوران برای آستون ویلا به پایان رسید تا یورگن کلوپ در آخرین بازی خودش با تیم لیورپول که مهمان بازی بود، نتواند برنده از زمین خارج شود.

در شروع بازی و در دقیقه ۲ روی گل به خودی عجیب امیلیانو مارتینز دروازه‌بان آستون ویلا، قرمزها به گل رسیدند. در ادامه تیم میزبان برای به تساوی کشاندن بازی سراپا حمله شد و در دقیقه ۱۲ با شوت محکم یوری تیلمانس موفق شدند بازی را به تساوی بکشانند. لیورپول باز هم برای زدن گل برتری فشار اورد و روی توپ برگشتی کودی خاکپو دروازه ویلا را باز کرد تا لیورپول دوباره پیش بیفتد و بازی در نیمه اول با نتیجه دو بر یک به سود لیورپول به پایان رسید.

مالکیت توپ در نیمه اول، ۵۸٪ برای لیورپول و ۴۲٪ برای آستون بود و هر دو تیم 2 موقعیت بزرگ گلزنی داشتند.

شاگردان کلوپ نیمه دوم رو هم هجومی آغاز کردند و در دقیقه ۴۸ بازی ضربه سر جارل کوانساه روی سانتر هروی الیوت به گل سوم رسیدند. در دقیقه ۷۹ و با مصدوم شدن نیکولو زانیولو، اونای امری مهاجم خودش جان دوران را به زمین فرستاد و این مهاجم جوان توانست در دقایق ۸۵ و ۸۸ دو گل برای تیمش به ثمر برساند و بازی را به تساوی بکشاند تا تعویض طلایی امری لقب بگیرد. در ادامه و ۹ دقیقه وقت اضافه بازی هر دو تیم فرصت‌هایی برای گلزنی داشتند اما سنگربانان دو تیم این اجازه را ندادند.

مالکیت توپ در پایان بازی مشابه با نیمه اول، ۵۹٪ برای لیورپول و ۴۱٪ برای آستون ویلا بود. آستون ویلا ۱۹ و لیورپول ۱۴ شوت به سمت دروازه حریف زده بودند. همچنین آستون ویلا ۳ موقعیت بزرگ گلزنی هم از دست داده بود و امید گل آن‌ها در این بازی ۳.۳۶ بود. امید گل لیورپول نیز ۱.۷۲ بود.

با این نتیجه رتبه سوم لیورپول در جدول قطعی شد. آستون ویلا نیز با کسب یک تساوی در بازی هفته‌ی پایانی خود مقابل کریستال پالاس با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به تاتنهام می‌توانند صعود خود به لیگ قهرمانان اروپا فصل آینده را قطعی کنند.

۱۴۲۸