پرسپولیس و هوادار با قضاوت داور پر اشتباه!

پرسپولیس و هوادار با قضاوت داور پر اشتباه!

پایگاه خبری فوتبالی- بر اساس اعلام سازمان لیگ، حسن اکرمی قرار است دیدار فردا بین پرسپولیس و هوادار را سوت بزند. داوری که برای بار دوم باید این دیدار را قضاوت کند. 

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس و هوادار در چارچوب مسابقات هفته بیست و هفتم، باید در ورزشگاه دستگردی با قضاوت حسن اکرمی، به مصاف هم بروند. این دو تیم در تاریخ لیگ برتر تا قبل از این بازی، پنج بار در مقابل هم صف آرایی کرده‌اند که دو پیروزی سهم پرسپولیس، دو تساوی و یک پیروزی سهم هوادار بوده است و از نکات جالب توجه پیروزی هوادار در مقابل سرخ پوشان پایتخت، قاضی این دیدار بود. 

تنها برد هوادار در طول تاریخ رقابت‌های لیگ برتر در مقابل پرسپولیس با قضاوت حسن اکرمی در هفته بیستم لیگ بیست و دوم با نتیجه یک بر صفر به دست آمد. گلی که به بیان کارشناسان داوری، صحیح نبود و باید پیش از به ثمر رسیدن آن، به نفع پرسپولیس خطا اعلام می‌شد. در این بازی، در شرایطی که بازی با تساوی بدون گل دنبال می‌شد، در دقیقه ۸۷ برخوردی مشکوک بین امید سینگ و محمد عمری در میانه زمین هوادار شکل گرفت که داور اعتقادی به خطا نداشت اما توپ ارسالی توسط بازیکنان هوادار پس از این برخورد، به محمدجواد محمدی رسید تا او دروازه پرسپولیس را باز کند و شاگردان یحیی گل‌محمدی حتی موفق به کسب یک امتیاز نیز از این بازی نشوند. 

پس از پایان بازی کارشناسان داوری، متفق القول رای به این دادند که در صحنه برخورد مشکوک بین امید سینگ و محمد عمری، می‌بایست داور به نفع پرسپولیس خطا اعلام می‌کرد. در همین خصوص، کارشناسان داوری این چنین گفتند: 

حسین عسگری: بازیکن هوادار با ران و زانو، بغل زانوی بازیکن پرسپولیس را زد و داور باید خطا اعلام می‌کرد؛ اما همان توپ تبدیل به ضد حمله شد و گل هوادار به ثمر رسید. 

تورج حق‌وردی:  بازیکن هوادار روی بازیکن پرسپولیس مرتکب خطا شد؛ اما داور در این صحنه اشتباه کرد. 

غلامرضا جباری:  بازیکن هوادار مرتکب خطا شد و داور باید پیش از به ثمر رسیدن گل، به نفع پرسپولیس اعلام خطا می‌کرد.  

اکرمی یک بار هم قاضی دیدار پرسپولیس و بادران در جام حذفی سال 1396 بود. در آن بازی اما، اشتباه حسن اکرمی منجر به گل اول پرسپولیس شد. اشتباهی که از آن می‌توان به عنوان یکی از فاحش‌ترین اشتباهات تاریخ داوری فوتبال ایران نام برد. در دقیقه 36 این بازی، بازیکن پرسپولیس، پیراهن بازیکن بادران را کشید و در محوطه جریمه بادران به زمین افتاد و بازیکن بادران نیز به دلیل این حرکت روی بازیکن پرسپولیس خراب شد. در این صحنه، اکرمی به اشتباه پنالتی به سود پرسپولیس اعلام کرد که گادوین منشا آن را تبدیل به اولین گل بازی کرد. 

دیداری که در نهایت دو بر یک به سود پرسپولیس تحت هدایت برانکو به پایان رسید. محمد رییعی، سرمربی وقت بادران در نشست خبری انتهای این دیدار در مورد این پنالتی گفت: «گل اولی که خوردیم به نظرم پنالتی نبود و خیلی روی روحیه تیم ما تاثیر گذاشت چون ما بازی را خوب داشتیم اداره می‌کردیم.» 

7899