مشکل حجازی همچنان لاینحل؛ فتاحی و صادقی هم نشدند، ستار همدانی می‌آید؟

مشکل حجازی همچنان لاینحل؛ فتاحی و صادقی هم نشدند، ستار همدانی می‌آید؟

پایگاه خبری فوتبالی- انتخاب سرپرست جدید برای باشگاه استقلال تبدیل به یک چالش جدی شده است.

به گزارش فوتبالی، بعد از این که هولدینگ پتروشیمی خلیج فارس 85 درصد سهام باشگاه استقلال را خرید پیش‌بینی می‌شد که تغییراتی در کادر مدیریتی این باشگاه صورت بگیرد. هر چند به نظر می‌رسید مالکان جدید باشگاه، تغییرات بزرگ را به انتهای فصل موکول کنند. 

اما این طور نشد و برکناری علی خطیر از پست مدیر عاملی خیلی زود اجرایی شد. وقتی این تغییر بزرگ انجام شد تغییردهندگان فکر می کردند انجام بقیه تغییرات سخت به نظر نرسد اما ظاهرا این تحلیل هم درست نبود.

خبر برکناری نصرالله خواجه‌‌گیری از سرپرستی و مدیریت اجرایی استقلال از این جهت قابل توجه بود که خواجه گیری ارتباط خوبی با نکونام داشت اما چون منصوب مدیریت سابق استقلال بود هم از کارش برکنار شد. خواجه گیری فصل پیش در شمس آذر سرپرست این تیم بود و از ارکان صعود شمس آذربه لیگ برتر به شمار می رفت. او تجربه آوردن تیم از لیگ دو به لیگ یک و لیگ یک به لیگ برتر را داشت و زمانی که از استقلال برکنار شد هم استقلال در رده اول جدول قرار داشت. خواجه گیری در تیم هم بین اعضای تیم محبوبیت خاصی داشت و اگرچه زیاد کارهایش رسانه ای نمی شد اما به گواه آنهایی نزدیک تیم بودند کارش را خوب انجام می داد. خواجه گیری پس از استعفای علی سامره از سرپرستی استقلال، همزمان هم سرپرست بود و هم مدیراجرایی تیم. در زمان حضور سامره به عنوان سرپرست خواجه گیری مدیراجرایی بود و کارهای لوجستیک و پشتیبانی تیم به خوبی انجام می شد.

در هر حال، انتخاب نفر جایگزین به عنوان سرپرست جدید استقلال، پیچیده شده است. آتیلا حجازی اولین و اصلی‌ترین گزینه باشگاه برای این پست بود. او به تمرین استقلال هم رفت اما ظاهرا مجوز فعالیت او صادر نشده است و به همین دلیل آتیلا بازی استقلال و ذوب آهن را از روی سکوها تماشا کرد.

گفته می شود باشگاه استقلال همچنان به دنبال گرفتن مجوز حجازی است اما تا این لحظه به نتیجه نرسیده است و به همین دلیل دارد با چند گزینه دیگر هم مذاکره می‌کند تا اگر مشکل آتیلا حل نشد بیشتر از این دچار مشکل نشود.

ظاهرا گزینه بعدی استقلال سعید فتاحی بوده که او هم مجوز نگرفته است. فتاحی در دوران مدیریت مصطفی آجورلو در استقلال به عنوان معاون این باشگاه فعالیت می‌کرد. او تا مدتی پیش هم قائم مقام باشگاه مس رفسنجان بود اما از این باشگاه بدون اینکه دلیلش اعلام شود، جدا شد. گفته می شود ظاهرا او هم مثل آتیلا مشکل مجوز دارد و موانعی بر سر راه فعالیت او در استقلال وجود دارد.

در روزهای اخیر نام امیر حسین صادقی هم به عنوان یک گزینه جدی مطرح شده است. او این روزها با مسئولان باشگاه روابط خوبی ایجاد کرده است و ممکن است کم دردسرترین گزینه استقلال برای پست سرپرستی باشد اما او هم با چنین مشکلی مواجه شده است.

هر چند استقلالی‌ها در این مدت به سراغ بیژن طاهری سرپرست سابق این تیم که در حال حاضر در باشگاه دسته دومی کویر مقوا فعالیت دارد هم رفته‌اند اما او به دلیل قراردادی که دارد نمی‌تواند به استقلال برگردد. آخرین نامی که مطرح شده ستار همدانی است که پیش از تغییرات مدیریتی  تیر سال گذشته نامش برای هیات مدیره مطرح شده بود اما حالا نامش برای نیمکت استقلال مطرح شده است.

این اتفاقات در حالی رخ داده است که استقلال روز دوشنبه هفته آینده باید در هفته بیست و هفتم لیگ برتر با فولاد خوزستان بازی کند. ضمن این که تا پایان فصل 4 هفته بیشتر باقی نمانده است و آبی‌ها باید در این مقطع حساس به فکر یافتن سرپرست جدید هم باشند!

1359