نه پورحمیدی و نه سید حسین؛ آقای کلین‌شیت دو نفر دیگر هستند!

نه پورحمیدی و نه سید حسین؛ آقای کلین‌شیت دو نفر دیگر هستند!

پایگاه خبری فوتبالی- دو دروازه‌بانی که فکرش را هم نمی‌کنید، بیشترین تعداد کلین شیت فصل فوتبال ایران را داشته‌اند.

به گزارش فوتبالی، بحث کلین شیت در بین دروازه‌بان‌ها مدتی هست که شیرین تر از قبل شده و سنگربانان فوتبال ایران با تعداد دفعات بسته نگه داشتن دروازه خود مقایسه می‌شوند. البته برخی هم معتقدند که تعداد کلین شیت مهم نیست و اینکه یک دروازه بان چند بار توانسته موقعیت خطرناک حریف را دفع کند اهمیت بیشتری دارد ولی در هر صورت کلین شیت کردن همچنان آماری جذاب بین رسانه‌ها و هواداران فوتبال است.

در فصل کنونی لیگ برتر حسین پورحمیدی همانند فصل گذشته توانسته یکی از دروازه بانانی باشد که برای کسب دستکش طلایی لیگ برتر می‌جنگد و با ۱۵ کلین شیت در فاصله چهار هفته تا پایان فصل در صدر قرار دارد. بعد از پورحمیدی، سید حسین حسینی کاپیتان استقلال حضور دارد که با یک کلین شیت کمتر یعنی ۱۴ بار بسته نگه داشتن دروازه خود در تعقیب سنگربان تراکتور است.

اما نکته جالب اینجاست که این دو دروازه بان سرشناس لیگ برتری، برترین دروازه بانان باشگاهی فصل ایران از حیث کسب کلین شیت نیستند! اگر سری به آمار دروازه بانان در لیگ یک یا همان لیگ آزادگان بزنید، دو دروازه‌بان را خواهید دید که توانسته‌اند در پایان هفته سی‌ام لیگ یک، تعداد کلین شیت های بیشتری را کسب کنند.

علی غلام زاده، دروازه بان ۲۴ ساله فجر سپاسی شیراز که از فولاد خوزستان رشد کرده و دروازه بان دوم تیم بزرگسالان این باشگاه در لیگ برتر هم بوده، با کسب ۱۹ کلین شیت در ۲۹ بازی، برترین سنگربان فصل باشگاهی فوتبال ایران است. غلام زاده با این عملکرد خود توانسته نقش زیادی در رتبه کنونی فجر که در حال تلاش برای لیگ برتری شدن است، داشته است.

پس از دروازه‌بان خوزستانی فجر سپاسی، محمدامین رضایی سنگربان مس کرمان حضور دارد که با کسب ۱۶ کلین شیت در رتبه دوم جای گرفته است. رضایی ۲۷ ساله سابقه بازی برای نساجی و ماشین سازی در لیگ برتر را هم داراست و این فصل توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و علاوه بر ۱۶ کلین شیت لیگ یکی، یک بار هم در جام حذفی دروازه خود را بسته نگه داشته است. نکته آماری درخشان درباره این دروازه بان اینکه وی توانسته در طول سه فصل در لیگ یک، ۴۸ کلین شیت داشته باشد و جزو دروازه بانان موفق لیگ آزادگان بوده است.

البته تعداد بازی ها باتوجه به ۱۸ تیمی بودن لیگ آزادگان نسبت به لیگ برتر بیشتر است ولی دنبال کنندگان این لیگ به خوبی می‌دانند که فضای رقابتی در لیگ یک هم سختی های خود را دارد و باید دید در نهایت کدام دروازه بان می‌تواند در طول فصل باشگاهی فوتبال ایران بیشترین تعداد کلین شیت را از آن خود کند.

1997