نظر متفاوت دقیقی درباره استقلال؛ از امتیاز بلندی قد استفاده می‌کنند!

نظر متفاوت دقیقی درباره استقلال؛ از امتیاز بلندی قد استفاده می‌کنند!

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم شمس آذر قزوین نظر جالبی درباره نتایج خوب استقلال در این فصل دارد.

به گزارش فوتبالی، استقلال شب گذشته در یکی از بازی‌های دشوارش در این فصل مقابل ذوب آهن قرار گرفت و توانست با گلی که گوستاوو بلانکو در دقیقه 4+90 زد از شکست پیروزی بسازد. این پیروزی باعث شد استقلال همچنان در صدر جدول بماند و شانس اول قهرمانی باشد.

استقلال در این فصل همیشه با این اتهام روبرو بوده است که بسیار دفاعی بازی می‌کند و سعی می‌کند از تک‌فرصت‌ها استفاده کند. تا مقطعی از فصل به نظر می‌رسید این اتهام درست است اما از اواسط نیم‌فصل دوم و به خصوص از جایی که پست جلال‌الدین ماشاریپوف تغییر کرد شکل بازی این تیم تهاجمی‌تر شد.

در بازی دیروز مقابل ذوب آهن هم استقلال خیلی زود از حریفش عقب افتاد و ناچار شد حمله کند تا بتواند گل بزند و از شکست بگریزد. اتفاقی که در نهایت به بهترین شکل ممکن جواب داد و استقلال بازیِ باخته را با برد تمام کرد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با این وجود این نظریه که استقلال در این فصل یک تیم تدافعی بوده است هنوز طرفداران زیادی دارد.

این سبک بازی در بین مربیان موافقان و مخالفانی دارد. برخی هم بدون این که نظرشان را درباره خوب بودن یا بد بودن این سبک بگویند فقط سبک بازی استقلال را تشریح می‌کنند. در این بین سعید دقیقی سرمربی شمس آذر قزوین نظر متفاوتی در این باره دارد. تیم او در بازی رفت استقلال را در قزوین با تساوی دو بر دو متوقف کرد و در بازی برگشت با نتیجه 3 بر دو به استقلال باخت.

دقیقی درباره سبک بازی استقلال گفته است: «استقلال میانگین قدی بالایی دارد و این میانگین از استاندارد لیگ ایران 5 سانتی‌متر هم بالاتر است. آنها انسجام خوبی در ساختار دفاعی دارند و به‌سختی گل می‌خورند. تیمی که سخت گل بخورد، سخت هم می‌بازد. استقلال با این میانگین قدی، گل‌های مهمی را روی ضربات ایستگاهی، کرنرها، اوت‌های دستی و ارسال از کناره‌ها زده است. از طرفی استقلال در بازی‌های بزرگ این فصل مقابل رقیبان مستقیمش، نتایج خوبی گرفت. آنها سبک خاصی دارند که نتیجه داده و این قابل احترام است

1359