دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران در آسیا

دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران در آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران با شکست لبنان برای دومین بار به مقام قهرمانی قاره آسیا دست یافت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی زیر 19 سال آسیا که با حضور 32 تیم از روز چهارشنبه 12 اردیبهشت آغاز ‌شده بود، ظهر امروز (یکشنبه - 16 اردیبهشت) با قهرمانی ایران به پایان رسید.

در دیدار فینال این مسابقات که در شهر روی‌اِت کشور تایلند برگزار شد، تیم ملی والیبال ساحلی ایران یک (حبیب اکبرزاده - امیرعلی قلعه‌نویی) به مصاف نماینده نخست لبنان رفت و با اقتدار این تیم را شکست داد و قهرمان قاره کهن آسیا شد.

ملی‌پوشان ساحلی کشورمان در دو ست متوالی با امتیاز مشابه 21 بر 12 لبنان (الچبیب هادی - ابی کرم جاد) را شکست دادند تا والیبال ساحلی ایران برای دومین بار قهرمان زیر 19 سال آسیا شود.

اکبرزاده و قلعه‌نویی در مرحله مقدماتی در گروه C قرار داشتند و ویتنام یک (انگوین هووآنگ لانگ - دان چان سامای)، استرالیا دو (بنت فینلی - فجس آدام) و تایلند سه (اوتای جائنگ - وانسون گوئن) را شکست دادند و به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شدند.

تیم ملی والیبال ساحلی زیر 19 سال ایران با شکست هنگ‌کنگ دو (وونگ هویی یو - لی هویفونگ) و نیوزلند دو (پاچئو داوی - وستی توماس) به مرحله نیمه نهایی راه یافت و سهمیه جهانی گرفت و در مرحله نیمه نهایی نیز استرالیا یک را از پیش رو برداشت و فینالیست شد.

بدین ترتیب تیم ایران با کسب هفت برد متوالی قهرمان مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی زیر 19 سال آسیا شد.

7474