چرا لورکوزن و ژابی آلونسو ممکن است به کابوس جدید بارسلونا تبدیل شوند؟

چرا لورکوزن و ژابی آلونسو ممکن است به کابوس جدید بارسلونا تبدیل شوند؟

پایگاه خبری فوتبالی - بایر لورکوزن با هدایت ژابی آلونسو ممکن است که به یکی از کابوس های بارسلونا برای فصل 25-2024 تبدیل شود. 

به گزارش فوتبالی، بایرن مونیخ فصل شگفت انگیزی در بوندسلیگا و لیگ اروپا داشته است که حالا ممکن است که آنها به شکل ناخواسته ای به بارسلونا ضربه بزنند. در حقیقت لورکوزن ممکن است که به سید یک لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده برسد و بارسلونا را روانه سید دو کند. بدین ترتیب کار بارسلونا برای صعود از مرحله لیگ در لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده، دشوارتر خواهد شد. 

سیستم سیدبندی لیگ قهرمانان اروپا با حضور 36 تیم در فصل آینده دستخوش تغییر شده است. در حقیقت سیدبندی بر اساس رنکینگ یوفا با توجه به نتایج تیم ها در پنج سال اخیر خواهد بود.  تا کنون تیم هایی نظیر منچسترسیتی، بایرن مونیخ، رئال مادرید، پی اس جی ، لیورپول، اینتر، لایپزیش و دورتموند، حضورشان در سید یک را قطعی کرده اند. 

در حال حاضر لورکوزن در رنکینگ یوفا، 88000 امتیاز دارد و بارسلونا با 91000 امتیاز بالاتر از آنهاست. اگر لورکوزن بتواند در دور برگشت نیمه نهایی بر رم غلبه کند، با بارسلونا برابری خواهد کرد و در صورتی که قهرمان لیگ اروپا شوند، از کاتالان ها عبور خواهند کرد. در واقع حتی در صورت برابری امتیازات هم لورکوزن به عنوان قهرمان بوندسلیگا بر بارسلونا برتری خواهد داشت. بدین ترتیب لورکوزن ممکن است که فصل آینده در سید یک لیگ قهرمانان اروپا قرار بگیرد و بارسلونا به سید دو برود!

البته اگر رم بتواند مقابل لورکوزن کامبک بزند و به فینال برسد، ممکن است که هم لورکوزن و هم بارسلونا راهی سید دو شوند و جالوروسی ها به سید یک راه پیدا کنند.

4125