ششمین کلین‌شیت متوالی؛ پرسپولیس در 1403 گل نخورده است!

ششمین کلین‌شیت متوالی؛ پرسپولیس در 1403 گل نخورده است!

پایگاه خبری فوتبالی- بازی با سپاهان ششمین بازی متوالی بود که در آن پرسپولیس دروازه‌اش را بسته نگه داشته است.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس در بازی حساس مقابل سپاهان متوقف شد و نتوانست نتیجه‌ای را به دنبالش بود کسب کند. ساعتی قبل از بازی پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی، استقلال در تبریز و مقابل تراکتور با تساوی بدون گل متوقف شده بود و این بهترین فرصت برای پرسپولیس بود که حتی با یک پیروزی حداقلی به صدر جدول برود و ابتکار عمل را در ادامه لیگ در دست بگیرد. اما شاگردان اوسمار ویرا نتوانستند سپاهان را شکست بدهند و حالا در فاصله 5 هفته تا پایان لیگ، همچنان با یک امتیاز کمتر از استقلال در رده دوم هستند.

اگرچه پرسپولیس در بازی با نتوانست نتیجه‌ای را که مد نظرش بود بگیرد اما در فاز دفاعی باز هم موفق عمل کرد و توانست برای ششمین بازی متوالی دروازه‌اش را بسته نگه دارد. 

پرسپولیس در حالی به مصاف سپاهان رفت که در 5 بازی قبلی‌اش در لیگ مقابل تیم‌های استقلال، پیکان، گل گهر سیرجان، ملوان و صنعت نفت آبادان گل نخوره بود. در دو بازی اول از این 5 مسابقه علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس بود و در 3 بازی آخر امیررضا رفیعی در دروازه این تیم ایستاد. در این 5 مسابقه هم پرسپولیس 4 برد و یک تساوی به دست آورد.

اما در مسابقه با سپاهان بیرانوند به دروازه پرسپولیس برگشت و موفق شد ششمین کلین شیت متوالی تیمش را ثبت کند. به این ترتیب آخرین باری که پرسپولیس در لیگ برتر گل خورد و نتوانست کلین شیت کند مربوط به بازی مقابل فولاد در هفته نوزدهم لیگ برتر بود. آن مسابقه که در تاریخ 18 اسفند برگزار شد با پیروزی 4 بر دو پرسپولیس به پایان رسید.

البته پرسپولیس در جام حذفی مقابل آلومینیوم اراک شکست خورد و اصلا هم عملکرد دفاعی قابل قبولی نداشت. بازی دو تیم در وقت‌های عادی و اضافی 4 بر 4 مساوی شد و پرسپولیس در ضربات پنالتی باخت و حذف شد. اما این مسابقه در چهارچوب جام حذفی بود و آمار آن در مسابقات لیگ لحاظ نمی‌شود.

در نتیجه پرسپولیس بعد از دو گلی که از فولاد دریافت کرد دیگر در لیگ گل نخورده است. به عبارتی پرسپولیس تا روز بازی بعدی‌اش (بازی با نساجی در روز 17 اردیبهشت) 59 روز است دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. در واقع این تیم در سال 1403 در لیگ برتر گل نخورده است! 

1359