بهترین گلزنان استقلال به ذوب‌آهن در لیگ برتر؛ فوران از سمت راست

بهترین گلزنان استقلال به ذوب‌آهن در لیگ برتر؛ فوران از سمت راست

پایگاه خبری فوتبالی -  استقلال این هفته در خانه از ذوب‌آهن، میزبانی می‌کند. رقیبی که در این چند وقت اخیر برخلاف سالهای ابتدایی تاریخ لیگ برتر، کمتر آبی‌ها را اذیت کرده است. 

به گزارش فوتبالی، در فهرست 45 رویارویی قبلی دو تیم در لیگ برتر، گلزنان زیادی حضور دارند که در صف استقلال، یک ویژگی مشترک بین بهترین‌های‌شان وجود دارد؛ مدافع راست، پیستون راست، هافبک راست و گوش راست؛ خلاصه همه آنهایی که در سمت راست استقلال در تاریخ لیگ برتر بازی کرده‌اند، راه و روش باز کردن دروازه ذوب‌آهن را خیلی خوب بلدند. در این فهرست، نام هیچ مهاجمی دیده نمی‌شود و خبری از ماشین‌های گلزنی مثل عنایتی، برهانی، سامره، مجیدی و اکبرپور نیست.

* محمد نوازی/ 4 گل

  بهترین گلزن استقلال به ذوب‌آهن، کسی جز محمد نوازی نیست. مردی که تقریبا دو دهه قبل، همه‌کاره آبی‌ها در سمت راست بود و کمترین بازیکنی می‌توانست روبرویش مقاومت کند. نوازی 6 بار توانسته دروازه ذوب آهن را باز کند شامل 4 گل در لیگ برتر.

* وریا غفوری/ 4 گل

  کاپیتانِ تنها قهرمان بدون شکست تاریخ لیگ برتر، راه باز کردن دروازه ذوب‌آهن را خیلی خوب بلد بود و این کار را 4 بار انجام داد که هر 4 گل هم در لیگ برتر زده شدند.

 او برابر ذوب‌آهن، یک گل از روی نقطه پنالتی زده و سابقه «بریس» هم دارد.

* کوین یامگا/ 4 گل

  اولین بازی یامگا برای استقلال، برابر ذوب‌آهن بود. اولین گل یامگا برای استقلال، وارد دروازه ذوب‌آهن شد. و اولین دبل او هم برابر همین رقیب رقم خورد. ستاره مصدوم استقلال سابقه زدن 4 گل را به ذوب‌آهن در لیگ برتر دارد که فقط یکی، پنالتی بود.

* فرشید اسماعیلی/ 3 گل

  بهترین رقیب اسماعیلی در روزهای حضور در استقلال، ذوب‌آهن بود. 

تیمی که شماره 8 توانست در دوران پوشیدن پیراهن آبی، 5 بار دروازه‌اش را باز کند شامل 3 گل در لیگ برتر و یک «بریس» در جام حذفی.

* مجتبی جباری/ 3 گل

  یک شماره (8) دیگر که توانسته با پیراهن استقلال، 3 بار دروازه ذوب‌آهن را در تاریخ لیگ برتر باز کند.

 جباری در هر دو بازی رفت و برگشت لیگ هشتم و در بازی برگشت لیگ پنجم به ذوب‌آهن گل زده که یکی از روی نقطه پنالتی بوده است.

5390