هاشمی: هر باشگاهی برای تغییر نام باید مراحل قانونی را طی کند/ حق پخش برای ورزش است و باید به آن داده شود

هاشمی: هر باشگاهی برای تغییر نام باید مراحل قانونی را طی کند/ حق پخش برای ورزش است و باید به آن داده شود

پایگاه خبری فوتبالی- وزیر ورزش و جوانان گفت: هر باشگاهی در هر سطحی چه بزرگ چه کوچک اگر قرار است تغییر نام بدهند، حتما باید مسیر قانونی را طی کنند.

به گزارش فوتبالی، کیومرث هاشمی درمورد احتمال تغییر نام استقلال و پرسپولیس پس از واگذاری 2 باشگاه، اظهار داشت: این 2 باشگاه واگذار شدند و   هرکدام متولی خاص خودشان را دارند اما برای تغییر نام هر باشگاهی، روال باید طی شود. کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ماده 5 باشگاه‌ها داریم و هر باشگاهی بخواهد تغییر نام بدهد، باید مسیر قانونی را طی کند.

وی ادامه داد: خواهش می‌کنیم هر باشگاهی در هر سطحی چه بزرگ چه کوچک اگر قرار است تغییر نام بدهند، حتما این مسیر قانونی را طی کنند.

وزیر ورزش و جوانان درمورد آخرین وضعیت حق پخش تلویزیونی، توضیح داد: این بحث فقط متعلق به 2 باشگاه نیست بلکه متعلق به ورزش کشور است.   باید این گره گشوده شود. خوشبختانه در لایحه برنامه توسعه هفتم حق پخش دیده و به آیین‌نامه‌ای موکول شده که با کمک وزارت ورزش و سازمان صدا و سیما تنظیم خواهد شد و به تصویب هیات وزیران می‌رسد. این حق برای ورزش است و باید به ورزش داده شود. طبیعی است اگر این حق داده شود، خیلی از مسائل و مشکلات ورود بخش خصوصی به ورزش حل خواهد شد. ان‌شاءالله این کار اساسی انجام می‌شود.

1999