آخرین گل پرسپولیس به سپاهان در آزادی؛ باید 6 سال به عقب برویم!

آخرین گل پرسپولیس به سپاهان در آزادی؛ باید 6 سال به عقب برویم!

پایگاه خبری فوتبالی- از ساعت 19:30 امروز و در یکی از دو مسابقه حساس و سرنوشت‌ساز این هفته لیگ برتر تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار می‌گیرند.

به گزارش فوتبالی، این بازی در حالی برگزار می‌شود که پرسپولیس با 52 امتیاز در رده دوم جدول است و سپاهان با 45 امتیاز در جای سوم قرار دارد. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه نقش جهان هم با تک گل زیبای رضا اسدی به سپاهان تمام شد.

پرسپولیس شانس قهرمانی دارد و در حال ادامه یک رقابت شانه به شانه با استقلال است. شاگردان اوسمار ویرا اگر ‌می‌خواند همچنان شانس قهرمانی داشته باشند باید بدون توجه به نتیجه بازی تراکتور و استقلال، بتوانند سپاهان را شکست بدهند.

حالا اگر استقلال موفق بشود تراکتور را در تبریز شکست بدهد با پیروزی پرسپولیس مقابل سپاهان فاصله یک امتیازی همچنان باقی خواهند ماند. اما اگر استقلال نتواند در تبریز به پیروزی برسد پرسپولیس با شکست دادن سپاهان به صدر جدول خواهد رفت.

بدیهی‌ترین نیاز یک تیم برای پیروزی، زدن گل است. پرسپولیس هم در خانه و در میان حمایت هوادارانش بازی می‌کند و تشویق‌ها و حمایت‌های آنها می‌تواند روی کیفیت و کمیت حملات پرسپولیس تاثیر بگذارد.

اما مرور بازی‌های قبلی دو تیم در ورزشگاه آزادی ما را به این نتیجه می‌رساند که پرسپولیس مدت‌هاست در ورزشگاه آزادی به سپاهان گل نزده است! آخرین گل پرسپولیس به سپاهان در آزادی به بازی برگشت دو تیم در لیگ هفدهم برمی‌گردد.

پرسپولیس در آن مسابقه که در تاریخ 13 بهمن 1396 برگزار شد توانست با گل‌های علی علیپور و شجاع خلیل‌زاده سپاهان را در آزادی شکست بدهد. اتفاقا آن برد آخرین برد پرسپولیس مقابل سپاهان در آزادی هم بود!

بعد از آن در لیگ هجدهم پرسپولیس مقابل سپاهان در آزادی با تساوی بدون گل متوقف شد. در لیگ نوزدهم دو بر صفر مغلوب سپاهان شد. در لیگ بیستم باز هم بازی دو تیم در آزادی با تساوی بدون گل تمام شد. در لیگ بیست و یکم به علت محرومیت انضباطی بازی‌های دو تیم به جای تهران و اصفهان در اراک و سیرجان برگزار شد. در لیگ بیست و دوم هم پرسپولیس در آزادی با یک گل به سپاهان باخت.

به این ترتیب از آخرین گلی که پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به سپاهان زده است 6 سال و دو ماه و 29 روز معادل 2280 روز می‌گذرد و این برای پرسپولیس عملکرد خوبی محسوب نمی‌شود.

1359