امیدواری به سبک اوسمار؛ یک ضرب‌المثل برای شکست دادن سپاهان!

امیدواری به سبک اوسمار؛ یک ضرب‌المثل برای شکست دادن سپاهان!

پایگاه خبری فوتبالی- فردا در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر دو تیم پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار می‌گیرند.  

به گزارش فوتبالی، بازی رفت دو تیم که در هفته دهم و در ورزشگاه نقش جهان برگزار شد با پیروزی یک بر صفر سپاهان به پایان رسید. تک گل آن مسابقه را رضا اسدی با یک ضربه ایستگاهی دیدنی وارد دروازه پرسپولیس کرد.

حالا به بازی برگشت رسیده‌ایم و دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که پرسپولیس با 52 امتیاز در رده دوم است و سپاهان با 45 امتیاز در رده سوم قرار دارد.

اما نکته مهم درباره این مسابقه طلسم پیروز نشدن پرسپولیس مقابل سپاهان در ورزشگاه آزادی است. از آخرین برد پرسپولیس در تهران مقابل سپاهان 2275 روز می‌گذرد. آخرین باری که سرخپوشان توانستند سپاهان را در آزادی شکست دهند، به دیدار برگشت دو تیم در لیگ هفدهم برمی‌گردد. جایی که پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ موفق به پیروزی دو بر صفر شد.

این مساله امروز در نشست خبری قبل از بازی توسط یکی از خبرنگاران به اوسمار ویرا سرمربی پرسپولیس یادآوری شد. خبرنگاز از اوسمار پرسید: «پرسپولیس شش سال است سپاهان را در آزادی شکست نداده و آیا برنامه ویژه‌ای برای این مسابقه دارد؟»

اوسمار به این سوال پاسخ جالبی داد. او گفت: «ما در برزیل یک مثال و یک ضرب‌المثل داریم که می‌گوید: هر چقدر شما یک نفر را نمی‌برید، به بردنش نزدیک می‌شوید و هر چقدر هم که شما یک نفر را ببرید، به باخت به او نزدیک‌تر می‌شوید!» 

اوسمار با این پاسخ می‌خواست بگوید شش سال از آخرین باخت سپاهان به پرسپولیس گذشته و حالا به شکست سپاهان در این ورزشگاه نزدیک‌تر شده‌ایم. او در واقع می‌خواست با این نوع جواب دادن روحیه و اعتمادبه نفس خودش و تیمش را به رخ حریف بکشد. در عین این که در پاسخ نوعی منطق و نگاه فیلسوفانه هم دیده می‌شود.

1359