یادآوری یک بدهی عجیب و غریب؛ ورثه کدام مربی از باشگاه ایرانی شکایت کرده بودند؟

یادآوری یک بدهی عجیب و غریب؛ ورثه کدام مربی از باشگاه ایرانی شکایت کرده بودند؟

پایگاه خبری فوتبالی- یکی از ملزومات دریافت مجوز حرفه‌ای AFC توسط باشگاه‌ها برای حضور در مسابقات لیگ نخبگان و لیگ سطح دو قهرمانان آسیا این بود که باشگاه‌ها باید همه بدهی‌های قطعی شده تا پایان سال 1402 را تسویه کرده باشند.

به گزارش فوتبالی، برای پرسپولیس و استقلال این مساله باید قبل از مساله تفکیک مالکیت و واگذاری به بخش خصوصی حل می‌شد. اما این کار بسیار سختی بود. چون برخی از بدهی‌ها مربوط به سال‌ها قبل مثلا ده سال قبل می‌شد! این نگرانی که علیرغم تسویه بدهی‌ها باز هم یک بدهی فراموش شده وجود دارد همیشه برای این دو باشگاه متصور بود.

در برنامه فوتبال برتر امشب هم محمد حسین میثاقی به این مساله اشاره کرد و درباره یکی از عجیب‌ترین بدهی‌های تاریخ فوتبال ایران صحبت کرد. میثاقی گفت: «مورد داشتیم که ورثه شکایت کرده‌اند! در کرواسی وقتی انحصار وراثت انجام می‌شود یک سمتش به تیم‌های ایرانی می‌خورد! یک مربی کروات مدتی در یکی از باشگاه‌های ایرانی بوده است که فوت می‌کند و یکی از اقوامش از باشگاه ایرانی شکایت می‌کند.»

میثاقی البته توضیح بیشتری در این باره نداد و اسمی از مربی کروات و باشگاه ایرانی نبرد. این مربی ژلکو میاچ است که در اواخر بهمن 1400 درگذشت. میاچ زمانی که علی دایی سرمربی پرسپولیس بود به عنوان دستیار او در کادر فنی حضور داشت. او تا سال‌های 1395 و 1396 هم در فوتبال ایران حضور داشت اما به کشورش برگشت و در سال 1400 پس از یک بیماری سخت و طاقت‌فرسا درگذشت.

باشگاه پرسپولیس از همان سال‌ها به این مربی بدهی داشت. ورثه میاچ پس از درگذشت او از باشگاه پرسپولیس شکایت کردند. باشگاه پرسپولیس هم برای دریافت مجوز حرفه‌ای حضور در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا ناچار بود این بدهی را بپردازد. اما مساله این بود که مدیران این باشگاه نمی‌دانستند این پول را باید به چه کسی بپردازند!

باشگاه پرسپولیس سعی کرد با خانواده این مرحوم ارتباط پیدا کند که موفق نشد و در نهایت در فرودین ماه 1402 از طریق یک ایجنت کروات توانست ایجنت سابق میاچ را پیدا کرده و طلب این مربی را به او بپردازد. بعد از این که تسویه حساب انجام شد AFC مجوز حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا را صادر کرد.

1359