سهمیه آسیایی ایران برای فصل آینده کم شد

سهمیه آسیایی ایران برای فصل آینده کم شد

پایگاه خبری فوتبالی- نتایج نمایندگان ایران در مرحله قبل لیگ قهرمانان آسیا، باعث شده تا سهمیه ایران برای فصل آینده کم شود. اتفاقی که با توجه به تقویت عجیب و غریب تیم‌های عربی و صعود العین به نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا، کمی قابل پیش‌بینی بود.

به گزارش فوتبالی، براساس صحبت‌های مدیر صدور مجوز باشگاهی سهمیه ایران برای فصل پیش رو تغییری نکرده اما برای فصل آینده کم شده است. 

مصطفی زارعی در این مورد گفته است:"سهیمه باشگاه های ایرانی برای لیگ نخبگان آسیا در سال جاری قطعا ۱+۲ است. بر اساس نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا که برای تمام فدراسیون های عضو ارسال شده است، ملاک سهمیه بندی باشگاهی هر کشور برای مسابقات آسیایی در سال ۲۰۲۴، رنکینگ فدراسیون‌ها در سال ۲۰۲۲ است. بر اساس رنکینگ اعلام شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان سال ۲۰۲۲ که در سایت این کنفدراسیون هم قابل مشاهده است ایران در جایگاه سوم منطقه غرب قرار دارد و بر همین اساس سهمیه باشگاه‌های ایران در لیگ نخبگان دو سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف است. ایران یک نماینده هم در سطح دوم باشگاه‌های آسیا خواهد داشت. نحوه صعود نمایندگان ایران به این مسابقات قبلاً توسط هیات رییسه فدراسیون فوتبال تعیین شده است."

البته زارعی برای فصل آینده خبر بدی دارد:" متاسفانه با توجه به نتایجی که باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۳ به دست آورده‌اند از یک سو و موفقیت باشگاه‌های اماراتی، به احتمال بسیار زیاد سهمیه‌های ما برای لیگ نخبگان فصل بعد که از  شهریور ۱۴۰۴ آغاز خواهد شد کاهش خواهد یافت احتمالا یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف خواهیم داشت."

این بازی‌ها از 9 مرداد شروع می‌شود و اولین بازی‌ها هم بازی‌های پلی‌آف خواهد بود. بازی‌های مرحله گروهی از 26 شهریور شروع خواهد شد.

4326