رویارویی‌های تمام خارجی پرسپولیس و سپاهان؛ زردِ پررنگ‌تر

رویارویی‌های تمام خارجی پرسپولیس و سپاهان؛ زردِ پررنگ‌تر

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیسِ ویرا برابر سپاهانِ مورایس یعنی نهمین رویارویی دو تیم با نیمکت‌های تمام خارجی در تاریخ لیگ برتر که از آخرین بارش، بیشتر از 5 سال می‎‌گذرد.

به گزارش فوتبالی، در 8 مصاف قبلی، 3 بار سپاهان برنده شده (استانکو، تاوارس و کرانچار) و هر 3 بار با نتیجه 2 صفر و پرسپولیس تنها یک برد (با دنیزلی) دارد. 4 تقابل تمام خارجی هم مساوی شده است. برزیلیِ قبلی این رویارویی توانسته رقیب خارجی‌اش را شکست بدهد: سپاهانِ تاوارس 2- پرسپولیس صفر. پرتغالیِ قبلی هم برابر رقیبش شکست خورده است: پرسپولیسِ ژوزه صفر- سپاهان 2.

و حالا اولین رویارویی برزیلی پرتغالی به میزبانی ورزشگاه آزادی.

برگشت لیگ چهارم: سپاهان

راینر سوبل آلمانی روی نیمکت پرسپولیس حضور داشت و سپاهان بعد از پایان همکاری با فرهاد کاظمی، استانکو را استخدام کرده بود که خودش، دوران درخشانی در تیم مقابل داشت. پرسپولیس با گل دقیقه 17 جواد کاظمیان تا دقیقه 75 در خانه جلو بود ولی سپاهان با دبل رسول خطیبی در دقایق 76 و 2+90 به بازی برگشت و برنده شد.

برگشت لیگ پنجم: سپاهان

این رویارویی بین آری هان هلندی و ادسون تاوارس برزیلی بود. دو تیم در هفته پایانی فصل در اصفهان به مصاف هم رفتند و این سپاهان بود که با 2 گل برنده شد. رسول خطیبی و جابا موجیری برای میزبان گل زدند. در دقایق پایانی، سپاهان صاحب پنالتی هم شد ولی محمد محمدی، حرکت خطیبی

را متوجه شد و برابر ضربه چیپ او، ایستاد و توپ را مهار کرد.

رفت لیگ ششم: مساوی

پرسپولیس، نیمکتش را به مصطفی دنیزلی سپرده و سپاهان هم با لوکا بوناچیچ، قرارداد امضا کرده بود. این بازی در اصفهان برگزار شد و بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید.

برگشت لیگ ششم: پرسپولیس

و طلسم بالاخره شکست و پرسپولیس توانست بعد از 7 بازی ناکامی (در لیگ برتر و جام حذفی) سپاهان را شکست بدهد. ابوالفضل حاجی‌زاده دقیقه 18، گل اول تیم دنیزلی را زد. سپاهانِ بوناچیچ در نیمه دوم و دقیقه 78 با گل محرم نویدکیا، بازی را مساوی کرد ولی این پایان کار نبود و

گل دقیقه 89 مهرزاد معدنچی، پرسپولیس را برنده کرد.

برگشت لیگ یازدهم: مساوی

نتایج ضعیف حمید استیلی درنهایت کار دستش داد و نیمکت پرسپولیس بازهم به دنیزلی سپرده شد. در طرف مقابل، هدایت سپاهان در دست زلاتکو کرانچار بود. همه چیز این بازی که به میزبانی فولادشهر برگزار شد بعد از دقیقه 80 رقم خورد و یک امتیاز به هر تیم داد. جواهر سوکای دقیقه 81 برای سپاهان گل زد ولی 5 دقیقه بعد، محمد نوری بازی را مساوی کرد.

رفت لیگ دوازدهم: سپاهان

کرانچار همچنان روی نیمکت سپاهان حضور داشت ولی پرسپولیس این بار به مانوئل ژوزه سپرده شده بود که فقط یک نیم‌فصل دوام آورد. سپاهان این بازی را در خانه برد. عادل کلاه‌کج دقیقه 51، گل اول را زد و سپس نوبت جواهر سوکای بود که دقیقه 72 تیر خلاص را شلیک کند.

برگشت لیگ پانزدهم: مساوی

برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت پرسپولیس نشسته و سپاهان، عنان کار را به ایگور استیماچ کروات سپرده بود. در آزادی، یک نمایش فوتبالی مهیج رقم خورد. نیمه اول را سپاهان با گل فوزیل موسائف برد. پرسپولیس دقیقه 50 با ضربه علیپور، بازی را مساوی کرد. 10 دقیقه بعد، شیمبا بازهم مهمان را جلو انداخت ولی 10 دقیقه بعد، کامیابی‌نیا، گل مساوی را زد.

رفت لیگ هفدهم: مساوی

یک نبرد «کروات»ی تمام‌عیار بین برانکو ایوانکوویچ با پرسپولیس برابر سپاهان با زلاتکو کرانچار. این بازی در اصفهان برگزار شد و درنهایت با تقسیم امتیاز تمام شد. گل اول را طارمی دقیقه 31 از روی نقطه پنالتی زد. سپاهان با گل دقیقه 61 مروان حسین، بازی را مساوی کرد. دقیقه 74 پرسپولیس با گل علیپور جلو افتاد ولی این بار هم سپاهان بازی را به تساوی کشید با گل دقیقه 85 جلال‌الدین علی‌محمدی.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی