چهره ویژه نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ این استرالیایی را به یاد می‌آورید؟

چهره ویژه نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ این استرالیایی را به یاد می‌آورید؟

پایگاه خبری فوتبالی- ستاره سابق تیم ملی استرالیا در حال حاضر سرمربی تیم یوکوهامای ژاپن است.

به گزارش فوتبالی، بازی رفت دو تیم اولسان هیوندای کره جنوبی و یوکوهاما مارینوس ژاپن در دور رفتِ مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا با برتری یک بر صفر تیم کره‌ای به پایان رسید.

تک گل این مسابقه را لی دونگ گیونگ در دقیقه 19 وارد دروازه میهمان کرد و تلاش دو تیم در ادامه مسابقه برای تغییر نتیجه به جایی نرسید. بازی برگشت دو تیم چهارشنبه هفته آینده در زمین تیم ژاپنی برگزار می‌شود.

برای ایرانی‌ها و به خصوص پرسپولیسی‌ها دیدن اولسان در این بازی یادآور خاطره تلخ فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال 2019 است که اولسان موفق شد با پیروزی دو بر یک مقابل پرسپولیس به قهرمانی آسیا رسید.

اما این بازی یک چهره ویژه هم داشت که برای ایرانی‌ها یک خاطره فراموش نشدنی را تداعی کرد. روی نیمکت یوکوهاما یک چهره آشنا و دوست‌داشتنی حضور داشت و این تیم را هدایت می‌کرد. این چهره آشنا کسی نبود جز «هری کیول» مهاجم اسبق تیم ملی استرالیا و باشگاه‌های لیدز یونایتد و لیورپول.

کیول در حد فاصل سال‌های 1996 تا 2012 بازیکن تیم ملی استرالیا بود و توانست در 58 بازی ملی 17 گل بزند. از جمله دو گل به تیم ملی ایران در آخرین مرحله پلی آف و انتخابی جام جهانی 1998 فرانسه

در روز اول آذر 1376 بازی رفت دو تیم ایران و استرالیا در ورزشگاه آزادی برگزار شد و ابتدا این استرالیا بود که با گل دقیقه 19 هری کیول پیش افتاد. اما در دقیقه 39 خداداد عزیزی گل مساوی را زد و بازی با تساوی یک بر یک تمام شد.

یک هفته بعد در ورزشگاه کریکت گراند ملبورن باز هم این هری کیول بود که استرالیا را در دقیقه 32 پیش انداخت. استرالیا در اوایل نیمه دوم هم توسط آئورلیو ویدمار به گل رسید اما ایرانی‌ها توسط کریم باقری و بعد خداداد عزیزی دو گل زدند و در کمال ناباوری با حذف استرالیا به جام جهانی 1998 رسیدند.

این حذف برای کیول هم مقثل بقیه استرالیایی‌ها تلخ‌ترین اتفاق دوران فعالیت ورزشی‌‌اش بوده است. آن اتفاق سرخوردگی عظیمی را در فوتبال استرالیا ایجاد کرد و خیلی از بازیکنان ان تیم فراموش شدند. اما امروز دیدن چهره کیول روی نیمکت یوکوهاما برای ایرانی‌هایی که او را شناختند حس عجیبی ایجاد کرد.

1359