خلا یک بازیکن پست شماره ۱۰ در تیم لیورپول

خلا یک بازیکن پست شماره ۱۰ در تیم لیورپول

پایگاه خبری فوتبالی- سردرگمی یورگن کلوپ در استفاده مفید از بازیکن پست هافبک هجومی یا شماره ۱۰ در بازی با کریستال پالاس باز هم برای لیورپول مشکل ساز شد.

به گزارش فوتبالی، مطابق تحلیل نشریه دیلی میل در دیدار دو تیم لیورپول و کریستال پالاس که باشکست قرمزپوشان بندر مرسی ساید و دور شدن دوباره از عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس همراه بود مانند چند بازی گذشته یکی از بزرگترین مشکلات سیستم بازی یورگن کلوپ یعنی ناتوانی در دخیل کردن پست شماره ۱۰ یا هافبک هجومی در بخش تاکتیکی خود را به نمایش گذاشت. این در حالی است که باشگاه منچسترسیتی نزدیک به ده سال است با استفاده از جادوی کوین دیبروینه در همین پست توانسته بزرگترین گره بازی ها را باز کند و از سوی دیگر آرسنال هم با مارتین اودگارد در همین پست تبدیل به یک تیم هجومی شده است.

در تیم لیورپول هنگامی که در این فصل سوبوسلای جذب شد باور هوادارن بر این بود لیورپول با تغییر سیستم به شکل ۱-۳-۲-۴ از سوبوسلای یا فابیو کاروالیو در نقش کوین دی‌بروینه استفاده خواهد کرد و بار بازیسازی از دوش ترنت الکساندر آرنولد برداشته خواهد شد، اما نکته ای که آمار نشان می دهد تاکتیک لیورپول تغییر نکرده است و همچنان تاکید بر انتقال سریع توپ از طریق ارسال های بلند به خط حمله که باعث می شود ضریب خطای هجومی تیم افزایش یابد.

۱۰۰۹