پیروزی حیاتی بارسلونا در پاریس؛ ژاوی راند اول را از استادش برد

پیروزی حیاتی بارسلونا در پاریس؛ ژاوی راند اول را از استادش برد

پایگاه خبری فوتبالی- در جریان بازی‌های مرحله رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، پاری سن ژرمن در پارک د پرنس میزبان بارسلونا بود که در نهایت با نتیجه سه بر دو به سود شاگردان ژاوی به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، در شب دوم بازی‌های مرحله رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، دو تیم پاری سن ژرمن و بارسلونا در ورزشگاه پارک د پرنس شهر پاریس به مصاف همدیگر رفتند که بارسلونا با نتیجه سه بر دو پیروز شد و اولین گام را برای حضور در نیمه نهایی محکم برداشت.

در نیمه نخست، بازی در ابتدا کاملا متعادل شروع شد و هر دو تیم درحال سنجش بازی حریف مقابل بودند. اولین موقعیت جدی بازی در دقیقه ۲۰ ایجاد شد که نونو مندس ضربه سر لواندوفسکی را از رو خط برگرداند. حملات بارسا ادامه داشت و در دقیقه ۳۷ رافینیا توانست دروازه دوناروما را باز کند و شاگردان ژاوی با برتری یک بر صفر به رختکن رفتند.

در ۴۵ دقیقه اول، پاری سن ژرمن ۵۳٪ و بارسلونا ۴۷٪ مالکیت توپ را در اختیار داشتند. پاریس ۸ شوت و بارسا ۱۰ شوت زده بودند که هر دو تیم ۳ شوت در چارچوب داشتند.

در آغاز نیمه دوم انریکه با تعویض بردلی بارکولا به جای مارکو آسنسیو، و بردن عثمان دمبله به سمت چپ خط حمله توانست شروع طوفانی در نیمه دوم داشته باشد و پاری سن ژرمن توانست در دقایق ۴۸ و ۵۱ توسط دمبله و ویتینیا دو گل را به ثمر برساند و از حریف اسپانیایی خود پیش بیفتد. در دقیقه ۶۱ ژاوی اولین تعویض خود را انجام داد و پدری به جای سرخی روبرتو به بازی آمد و تنها یک دقیقه بعد روی پاس زیبایی که داد توانست رافینیا را در موقعیت خوبی قرار دهد و وینگر برزیلی با یک ضربه والی توپ را به گوشه دروازه دوناروما فرستاد تا در این بازی دبل کند و بازی را نیز به تساوی بکشاند. 

دومین تعویض طلایی ژاوی ورود آندرس کریستنسن با جای فرنکی دی یونگ بود که او هم پس از دو دقیقه حضور در میدان در دقیقه ۷۷ رو کرنر ارسالی توسط ایکای گوندوگان توانست با یک ضربه سر حساب کار را سه بر دو به نفع بارسلونا بکند. در ادامه پاریس تلاش کرد بازی را به تساوی برساند اما بارسا به خوبی توانست بازی را مدیریت کند و بازی را سه بر دو ببرد.

در پایان بازی، پاری سن ژرمن ۵۹٪ و بارسلونا ۴۱٪ مالکیت توپ را در اختیار داشتند. پاریس ۱۸ شوت و بارسا ۱۵ شوت زده بودند که ۷ شوت از پاریس و ۸ شوت از بارسا در چارچوب بود.

۱۴۲۸