مدافع اسطوره‎‌ای بارسلونا در خطر بازداشت شدن

مدافع اسطوره‎‌ای بارسلونا در خطر بازداشت شدن

پایگاه خبری فوتبالی - کمیته ماموریت های ویژه زیر نظر پلیس اسپانیا که تحقیقات را در مورد پولشویی و دریافت رشوه در فدراسیون فوتبال اسپانیا آغاز کرده و لوئیز روبیالس رئیس سابق فدراسیون را هم برای ساعاتی بازداشت کرده، درخواست بررسی حساب های مرتبط با جرارد پیکه مدافع اسطوره ای بارسلونا را داشته و حساب های او را بررسی کرده است.

به گزارش فوتبالی، پیکه به خاطر قراردادهایی که با روبیالس بسته، مورد تحقیق قرار گرفته است. در حقیقت شرکت زیر نظر پیکه، نقشی کلیدی در جوش خوردن قرارداد فدراسیون فوتبال اسپانیا با دولت عربستان برای میزبانی بازیهای سوپرجام اسپانیا در عربستان داشته است. شرکت پیکه نیز برای نهایی کردن این قراردادها، کمیسیون هایی را دریافت کرده است. 

ماموران جرائم مالی پلیس اسپانیا در حال تحقیق هستند تا متوجه شوند که چه مبالغی به حساب پیکه به خاطر این توافق ، واریز شده است. در حقیقت پنج تا از حساب های پیکه مورد بررسی قرار گرفته است. پیکه در حال حاضر متهم شناخته نشده اما اگر مرتکب تخلفی شده باشد، ممکن است که در این پرونده متهم شناخته شود و بازداشت شود. 

دولت عربستان سالانه 40 میلیون یورو به فدراسیون فوتبال اسپانیا می پردازد تا حق میزبانی بازیهای سوپرجام این کشور را به دست بیاورد اما این نگرانی وجود دارد که روبیالس، پیکه یا سایر افرادی که در این معامله نقش داشته اند، مبالغی را هم به صورت قانونی به خاطر این قرارداد دریافت کرده باشند.

4125