گزارش ویژه/ رنگ حسرت، آبی است

گزارش ویژه/ رنگ حسرت، آبی است

پایگاه خبری فوتبالی- تساوی در دربی 103، آمار ضعیف استقلال برابر رقیب ازلی و ابدی را تقویت کرد. 

به گزارش فوتبالی، آن روز وقتی استقلال برنده نشد، حسرت آبی‌ها به حدود 2200 روز رسید و تا دربی بعدی هم که احتمالا در هفته‌های میانی لیگ 24 خواهد بود، این زندگی بدون برد 2400 روزه خواهد شد. در این 16 دربی اخیر بر استقلال چه رفت که نتوانست پرسپولیس را ببرد؟

* دربی شماره 88

دیداری که به لطف درایت تیم مدیریتی وقت هرگز برگزار نشد تا پرسپولیس بدون بازی، هم برنده شود و هم فاتح سوپرجام. روزِ دربی، تیم شفر در ترکیه حضور داشت.

* دربی شماره 89

تساوی بدون گل در بازی رفت لیگ 18 برای تیم شفر. استقلال البته خوش‌شانس بود که خطای مجید حسینی روی علیپور، پنالتی اعلام نشد.

* دربی شماره 90

استقلال با شفر، بازی برگشت لیگ 18 را به حریف واگذار کرد. این همان دیداری است که چیپِ اسماعیلی را وارد ادبیات دربی کرد.

* دربی شماره 91

بازی رفت لیگ 19 را تیم استراماچونی با یک گل واگذار کرد. علی کریمی، پنالتی‌اش را از دست داد و از تنها گل به خودی تاریخ دربی، رونمایی شد: حسین حسینی.

* دربی شماره 92

تیمِ مجیدی 2 بار با ضربات ارسلان مطهری از رقیب جلو افتاد ولی درنهایت با گلی که در دقیقه 89 بشار رسن زد، فرصت برد را از دست داد.

* دربی شماره 93

استقلال در نیمه‌نهایی جام حذفی، گل اول را خیلی زود زد ولی تا یک قدمی باخت رفت تا اینکه گل دانشگر در دقیقه 3+90 زده شد. تیمِ مجیدی در پنالتی برد ولی نتیجه، تساوی ثبت شد.

* دربی شماره 94

سناریویی مشابه دربی قبل؛ استقلال با گل دقیقه 2 مطهری جلو افتاد، 2 گل خورد و درنهایت با گل دقیقه 3+90 مهدی قایدی، تیمِ فکری از مهلکه باخت فرار کرد.

* دربی شماره 95

بازگشتِ مجیدی به نیمکت استقلال در بازی برگشت لیگ 20. این بار اما حتی خبری از مساوی هم نبود و رقیب با یک گل برنده شد.

* دربی شماره 96

یک تساوی بدون گل در یک‌چهارم نهایی جام حذفی. دیداری که بازهم با برتری استقلالِ مجیدی در ضربات پنالتی همراه بود ولی به واسطه ثبت تساوی، طلسم را نشکست.

* دربی شماره 97

این، شاید بهترین فرصت برای استقلال بود تا طلسم نبردن را بشکند ولی اعلام نشدن خطای پنالتی روی ژستد، تساوی بدون گل را برای تیمِ مجیدی در دربی رفت لیگ 21 ثبت کرد.

* دربی شماره 98

تیمِ مجیدی انرژی زیادی خرج کرد تا بتواند از باخت فرار کند و این اتفاق با ضربه سر شیرجه‌ای ژستد روی ارسال حردانی در دقیقه 81 رقم خورد.

* دربی شماره 99

این بار، استقلال از خودی خورد. تیمِ ساپینتو، عقب‌افتادگی یک گله را با گلهای چشمی و مطهری جبران کرد ولی اشتباه مجدد حسینی در خروج، گل مساوی رقیب را در دقیقه 89 رقم زد.

* دربی شماره 100

دربی ویژه در بازی برگشت لیگ 22. و بازهم شکست برای استقلال. این بار ساپینتو روی نیمکت بود و پرسپولیس با یک گل برنده شد.

* دربی شماره 101

فینال جام حذفی و شکست 2 یک استقلالِ ساپینتو در روزیکه پایان دوران حضور او را در ایران رقم زد. استقلال با گل دقیقه 11+90 بازی را مساوی کرد ولی در وقت اضافه، باخت.

* دربی شماره 102

طلسم نبردن با نکونام هم ادامه پیدا کرد. اگر V.A.R نبود و البته اگر خدایگان پنالتی یعنی کوین یامگا حضور نداشت، استقلال در دقیقه 7+90 به بازی برنمی‌گشت.

* دربی شماره 103

تساوی بدون گل در دیداری که استقلالِ نکونام، امیدگل بیشتری نسبت به رقیب در جریان بازی داشت ولی مورد شماتت قرار گرفت.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی