دلیل حذف آسیاییِ استقلال؛ در دو آیتم هیچ سندی را بارگذاری نکردند!

دلیل حذف آسیاییِ استقلال؛ در دو آیتم هیچ سندی را بارگذاری نکردند!

پایگاه خبری فوتبالی – رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای جزئیاتی از دلایل حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد.

به گزارش فوتبالی، اوایل سال 1402 بود که اعلام شد باشگاه استقلال به دلیل مشکلاتی که در راه کسب مجوز حرفه‌ای داشت نمی‌تواند در فصل 2023-2024 لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند!

این در حالی بود که به نظر می‌رسید پرسپولیس با داشتن مشکلات مشابه توانسته این مجوز را دریافت کند. ضمن این که استقلال نتوانست بدهی‌اش به آندره‌آ استراماچونی را در موعد مقرر پرداخت کند.

با این وجود هواداران استقلال مسئولان در ایران را مسئول این اتفاق تلخ می‌دانستند. ساعتی پیش مصطفی زارعی مدیر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ایران مهمان برنامه فوتبال برتر بود و در این باره توضیحاتی داد.

زارعی که به طعنه می‌گفت بعد از حذف استقلال حسابی مورد لطف هواداران این تیم قرار گرفته است در این باره گفت: «صدور مجوز حرفه‌ای 35 معیار دارد که باشگاه‌ها باید اسناد و مدارک مربوط به این 35 معیار را بارگذاری کنند. باشگاه استقلال سال گذشته در دو تا از این معیارها هیچ سندی را بارگذاری نکرد. ما چطور می‌توانستیم به این باشگاه مجوز بدهیم؟ در مورد بدهی هم از AFC استعلام گرفتیم. AFC اعلام کرد که این بدهی، بدهی معوق محسوب می‌شود و جلوی صدور مجوزه حرفه‌ای را می‌گیرد.»

ظاهرا بخش‌های زیادی از این سهل‌انگاری در دوران مدیریت علی فتح‌الله‌زاده در استقلال رخ داده است. جالب است که فتح‌الله‌زاده قبول ندارد که در فاجعه مقصر بوده‌ است و تمام تقصیرات را به گردن افراد و مسئولان دیگری می‌اندازد. حجت کریمی هم که بعد از فتح‌الله‌زاده مدیر عامل استقلال شد با نگاهی خوش‌بینانه قصد داشت برای حل مشکل به مالزی و مقر AFC سفر کند تا شاید بتواند با ملاقات حضوری مجوز حرفه‌ای را برای استقلال بگیرد که البته کار از کار گذشته بود و سفر او هم فایده‌ای نداشت و فقط هزینه بلیت رفت و برگشت و هتل در مالزی را روی دست باشگاه می‌گذاشت! 

1359