خارجی‌های بی‌کیفیت، بلای جان سپاهان و مورایس!

خارجی‌های بی‌کیفیت، بلای جان سپاهان و مورایس!

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی پرتغالی باشگاه سپاهان در مدت حضورش در این تیم، بازیکنان خارجی‌ بی‌کیفتی را به خدمت گرفته که معلوم نیست با چه متر و معیاری انتخاب شدند.

به گزارش فوتبالی، 22 روز قبل بود که سپاهان از جدیدترین خرید خارجی خود رونمایی کرد. این بازیکن کسی نبود جز عیسی عباس، وینگر 25 ساله غنایی باشگاه چاوز پرتغال که به صورت قرضی و به مدت نیم فصل به خدمت سپاهان درآمد.

این مهاجم غنایی، از زمان حضورش در ایران تاکنون 3 بار برای سپاهان به عنوان یار تعویضی به میدان رفته و در هیچکدام از این بازی‌ها نتوانسته دردی از تیمش دوا کند. اولین حضور رسمی او در ترکیب سپاهان، در بازی رفت لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال بود که در دقیقه 71 به جای مغانلو وارد زمین شد، ولی نمایش تاثیرگذاری از خود ارائه نداد و سپاهان در نهایت با نتیجه 3-1 بازی را واگذار کرد.

مشابه این اتفاق در بازی برگشت مقابل الهلال هم اتفاق افتاد و در آن‌جا هم عملکرد خاصی از وینگر غنایی ندیدیم.

 در آخرین بازی سپاهان که مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی برگزار شد، مورایس تصمیم گرفت به امید فرار از شکست جدیدترین خرید خارجی خود را در دقیقه 76 وارد میدان کند که این بار هم عیسی عباس نتوانست گره‌ای از کار سپاهان بگشاید.

هرچند دقایق اندکی که این بازیکن در این 3 بازی در زمین حضور پیدا کرده معیار خوبی برای قضاوت نیست، اما بد نیست بدانید عیسی عباس در باشگاه چاوز پرتغال هم به دلیل مسایل انضباطی کنار گذاشته شده بود و در مجموع دقایق کمی برای این تیم به میدان می‌رفت.

البته این اولین بار نیست که سپاهان خریدهای خارجی عجیب و بی‌کیفیت انجام می‌دهد و از موارد دیگر در این زمینه، می‌توان به نیلسون جونیور، مدافع برزیلی اشاره کرد که در دوران حضورش در سپاهان آنقدر ضعیف و پراشتباه ظاهر شد که خود مورایس تصمیم گرفت او را از تیم کنار بگذارد و در نهایت هم قراردادش را باشگاه اصفهانی فسخ کرد.

به همین بهانه، نگاهی انداختیم به بازیکنان خارجی ضعیفی که در دوران حضور مورایس جذب سپاهان شده‌اند:

الویس کامسوبا

کامسوبا که تابعیتی استرالیایی داشت توسط سپاهان وارد فوتبال ایران شد. این بازیکن به اصطلاح مهاجم، در ۱۴ بازی که با پیراهن سپاهان انجام داد حتی یکبار هم موفق به باز کردن دروازه حریفان نشد و بدون گل زده در فاصله ۳ هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر فصل گذشته از این تیم جدا شد.

ایگور کاتاتائو

یکی دیگر از مهاجمان خارجی و بی کیفیت فصل گذشته سپاهان، «ایگور کاتاتائو» نام داشت که با قراردادی به مدت دو فصل و نیم راهی این تیم شد اما در ۱۱ بازی تنها یکبار برای این تیم گلزنی کرد و نتوانست عملکرد خوبی را از خود نشان دهد و او هم همانند کامسوبا خداحافظی زودهنگامی با سپاهان داشت.

رناتو داسیلویرا

رناتو داسیلویرا یکی دیگر از مدافعان برزیلی در سپاهان بود که به دلیل پیشنهاد از یک باشگاه برزیلی در سری B از جمع شاگردان مورایس جدا شد. این بازیکن در مجموع ۱۲ بازی برای تیم خود انجام داد اما نتوانست یک فصل کامل برای زردپوشان به میدان برود.

به خدمت گرفتن خارجی‌های ضعیف در این یکی دو سال اخیر، نتیجه‌ای جز هدر رفتن بودجه و سرمایه سپاهان در بر نداشته است و انتخاب‌های چشم بسته مورایس در جذب بازیکن خارجی، تاحدودی عجیب و قابل تامل به نظر می‌رسد.

7474