محمد قربانی: امیدوارم جدا شدنم از سپاهان به تیم لطمه نزند/ باید از مورایس حمایت کرد

محمد قربانی: امیدوارم جدا شدنم از سپاهان به تیم لطمه نزند/ باید از مورایس حمایت کرد

پایگاه خبری فوتبالی- جدیدترین لژیونر فوتبال ایران امیدوار است که رفتنش از سپاهان لطمه ای به این تیم وارد نکند

به گزارش فوتبالی، دو شب قبل از بازی برگشت الهلال و سپاهان بود که خبر انتقال محمد قربانی به اورنبورگ روسیه در برنامه فوتبال برتر اعلام شد. خبری که برای تعداد زیادی از هواداران سپاهان ناراحت‌کننده بود چرا که یکی از بهترین مهره‌های سپاهان که لقب آچار فرانسه این تیم را دارد از تیم جدا شد. 

قربانی که جدایی‌اش از سپاهان سوژه انتقادهایی از مدیریت این باشگاه شده است، صحبتهایش با خبرنگار فوتبالی را از چگونگی انتقالش به اورنبورگ روسیه شروع می‌کند:" طبق صحبتها و توافقات بین دو باشگاه سپاهان و اورنبورگ، بعد از دو هفته این انتقال انجام شد. توافقات اینگونه بود که من در بازی رفت سپاهان مقابل الهلال بازی کنم اما در بازی برگشت حضور نداشته باشم. طبیعتا با قرارداد رسمی که بسته شده بود من نمی توانستم در دیدار برگشت مقابل الهلال بازی کنم."

قربانی جدایی‌اش از سپاهان را کمک مالی بزرگی به باشگاه سابقش می‌داند:" به نظر من جدایی‌ام از سپاهان به لحاظ مالی به باشگاه کمک کرد و باعث شد یک میلیون یورو به باشگاه بزرگ سپاهان برسد. امیدوارم با این مبلغی که به باشگاه اضافه شد توانسته باشم کمک بزرگی به سپاهان کرده باشم. جدا از بحث مالی فکر می کنم لژیونر شدنم می‌تواند به فوتبال و آینده فوتبالی‌ام کمک کند."

در شرایطی که برخی هواداران سپاهان اعتقاد دارند جدایی قربانی، نهایتا به ضرر سپاهان تمام خواهد شد، هافبک سابق این تیم امیدوار است چنین چیزی نباشد:" امیدوارم رفتنم از سپاهان هیچ لطمه ای به تیم نزند البته که مطمئنم اینگونه است و سپاهان آنقدر بازیکن بزرگ دارد که قابلیت بازی در چند پست را دارند. امیدوارم بهترین اتفاقات برای باشگاه سپاهان بیفتد و تیم در ادامه مسیر موفق باشد."

سوژه بعدی صحبتهای قربانی، درباره شناختش از تیم جدیدش است:" از زمانی که از طرف باشگاه، پیشنهاد اورنبورگ به دستم رسید دو هفته بازیهای دوستانه و چند بازی قبلی این تیم در نیم فصل را از طریق لینکهایی که برای من فرستاده بودند، دیدم و این اتفاق باعث شد تا حدودی با تیم جدیدم آشنایی پیدا کنم."

لژیونر جدید ایرانی امیدوار است اورنبورگ سکوی پرتاب او باشد:"  هر فوتبالیستی برای آینده‌اش، هدف و برنامه دارد. قطعا من هم هدفم از لژیونر شدن و آمدن به لیگ روسیه این است که برنامه‌هایم را دنبال کنم. دوست دارم به هدفهایی که در ذهن دارم و تیمهای بزرگتری که برای رسیدن به آنها تلاش می‌کنم، برسم." 

بازیکن سابق سپاهان، دلیل باختهای متوالی این تیم را حواشی تیم ژوزه مورایس می‌داند:" از ۶ باخت اخیر سپاهان، من در ۴ بازی اش حضور داشتم. این نتایج به خاطر اتفاق‌هایی است که برای تیم ما رخ داد. قبل از بازی می‌گویند ۶ بازیکن تیم محروم هستند. ۹ امتیاز هم از تیم ما کم کردند. سپاهان بازیهای سختی هم در پیش داشت و این موارد خیلی تیم ما را اذیت کرد و بازیکنان را تحت فشار قرار داد. امیدوارم همبازیان سابقم که هنوز هم قلبم پیششان است زودتر این اتفاقات تلخ را فراموش کنند و دوباره به روزهای خوب برگردند و بهترین نتایج را برای تیم کسب کنند."

در شرایطی که خیلی‌ها معتقدند سپاهان نیاز به تقویت در خط دفاعی دارد، محمد قربانی چنین نظری ندارد:" من با ضعف در دفاع سپاهان موافق نیستم. آقای مورایس هم گفتند بازیکنان به صورت عملکرد فردی مشکلی نداشتند و گل خوردن سپاهان روی اشتباهات تیمی بوده و مشکل از فرد خاصی نبوده است."

سوال آخر خبرنگار فوتبالی از قربانی درباره ژوزه مورایس بود. مربی‌ای که این روزها سوژه شایعاتی درباره احتمال برکناری‌اش از سپاهان شده است. پاسخ هافبک اورنبورگ را بخوانید:" همه می‌دانند که مورایس چه لطف بزرگی در حق من کرد. او من را انتخاب کرد و به سپاهان آورد. خدا را شکر می‌کنم که در این مدت یکی از بازیکنان مورد اعتمادش بودم. در نیم‌فصل اول بیشترین دقایق بازی در سپاهان به من تعلق داشت. امیدوارم هواداران سپاهان مورایس را حمایت کنند. ایشان شخصیت بسیار بزرگی دارند. بسیار امیدوار هستم که بتواند نتایج خوبی را برای سپاهان کسب کند."

گفت و گو از مریم صمدی

6768