روز مبادای پرسپولیس رسید؛ بیرانوند این بار قطعا نیست

روز مبادای پرسپولیس رسید؛ بیرانوند این بار قطعا نیست

پایگاه خبری فوتبالی – پرسپولیس در این فصل در چند مقطع از خطرِ «بازیِ بدون بیرانوند» گریخت اما این بار باید با این واقعیت روبرو شود.

 به گزارش فوتبالی، پرسپولیس موفق شد در بازی هفته هفدهم خودش در لیگ برتر با دو گل تراکتور تبریز را شکست بدهد. اما شیرینیِ این بردِ دلچسب با کارتِ زردی که علیرضا بیرانوند در لحظات آخر بازی گرفت تلخ شد. چرا که بیرانوند با این کارت زرد، چهار اخطاره شد و بازی بعدی تیمش مقابل ذوب آهن را در اصفهان از دست داد.

اهمیت این موضوع به این خاطر است که دروازه‌بان ذخیره پرسپولیس حتی یک بازی رسمی هم برای این تیم انجام نداده است. امیررضا رفیعی به قدری ناشناخته است که حتی خیلی از هواداران پرسپولیس هم او را به چهره نمی‌شناسند. اما همین چهره ناشناس باید روز چهارشنبه در بازی سخت مقابل ذوب آهن از دروازه پرسپولیس محافظت کند.

این اولین بار در این فصل نیست که موضوع بازی کردن رفیعی در ترکیب اصلی پرسپولیس پیش می‌آید. در این فصل در چند مقطع بیرانوند مصدوم شد و این مصدومیت به شکلی بود که به نظر می‌رسید به بازی بعدی تیمش نمی‌رسد اما هر بار به شکلی عجیب و غریب خودش را به بازی بعدی رساند. حالا اما وضعیت متفاوت است. روز مبادای پرسپولیس فرا رسیده است و پرسپولیس نمی‌تواند از بیرانوند استفاده کند. این بار موضوع مصدومیت نیست که بیرو به شکل معجزه‌آسایی خودش را به بازی برساند. بیرانوند این بار محروم است و اجازه حضور در زمین را ندارد.

شروع فصل با فک و بینی شکسته!

در جریان بازیِ فینال تورنمت کافا در بازی ایران و ازبکستان در آخرین روز از فصل بهار، علیرضا بیرانوند طی یک برخورد شدید با سعید عزت‌اللهی به شدت مصدوم شد و از زمین بیرون رفت. خیلی زود مشخص شد فک و بینی بیرانوند شکسته است و نیاز به عمل جراحی دارد. او تا مدت‌ها از تمرینات دور بود و به نظر می‌رسید در چند هفته اول لیگ بیست و سوم غیبت داشته باشد. اما او با تمرینات فشرده و مداوای سریع به بازی اول لیگ مقابل آلومینیوم هم رسید! 

معجزه قبل از بازی با النصر

در بازی تدارکاتی تیم‌های ملی ایران و بلغارستان در روز 16 شهریور بیرانوند در دقیقه 20 بازی، حین یک پرتاب بلند از ناحیه کشاله ران مصدوم شد و به دلیل مصدومیت از بازی خارج و نیازمند جانشین او شد! این در حالی بود که پرسپولیس 12 روز بعد از آن مسابقه باید در اولین مسابقه‌اش در لیگ قهرمانان آسیا مقابل کریستیانو رونالدو و یارانش در تیم النصر عربستان قرار می‌گرفت. به نظر می‌رسید شدت مصدومیت او آنقدر باشد که نتواند مقابل النصر بازی کند. حتی در آخرین تمرین پرسپولیس قبل از بازی با النصر هم امید زیادی به حضور بیرو در این مسابقه نبود اما به شکلی عجیبی بیرانوند در روز مسابقه در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت و بازی کرد.

کابوس جام جهانی و یک مصدومیت متفاوت

در اولین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 علیرضا بیرانوند در برخورد با سید مجید حسینی به شدت از ناحیه صورت و بینی آسیب دید و در دقیقه 20 مسابقه را ترک کرد. به جای او سید حسین حسینی در دروازه تیم ملی ایستاد. شدت مصدومیت بیرو به حدی بود که او در بازی دوم مقابل ولز غایب بود و به نظر می‌رسید کل بازی‌های جام جهانی را از دست داده است. اما او در بازی سوم مقابل آمریکا در دروازه ایران قرار گرفت! بعد از حذف ایران از جام جهانی هم به ایران برگشت و در اولین بازی پرسپولیس در لیگ که مقابل استقلال برگزار شد در دروازه تیم باشگاهی‌اش قرار گرفت.

1359