سرمربی تیم ملی اسپانیا در جام جهانی 2026 مشخص شد

سرمربی تیم ملی اسپانیا در جام جهانی 2026 مشخص شد

پایگاه خبری فوتبالی - لوئیز دلافوئنته سرمربی تیم ملی اسپانیا نه تنها در یوروی پیش رو بلکه در جام جهانی 2026 نیز هدایت لاروخا را به عهده خواهد داشت.

به گزارش فوتبالی، کمیته انتقالی فدارسیون فوتبال اسپانیا با تمدید قرارداد دلافوئنته موافقت کرد. دستمزد این مربی مشابه قرارداد کنونی او خواهد بود و بدین ترتیب این مربی تا جام جهانی بعدی نیز هدایت تیم ملی اسپانیا را به عهده خواهد داشت. 

فدراسیون فوتبال اسپانیا از زمان استعفای روبیالس زیر نظر کمیته انتقالی مدیریت می شود که پدرو روچا به عنوان رییس موقت فدراسیون فعالیت می کند. انتخابات فدراسیون فوتبال اسپانیا قرار است که در فصل بهار برگزار شود و رییس جدید این فدراسیون مشخص شود. 

دلافوئنته پس از جام جهانی 2022 هدایت تیم ملی اسپانیا را به عهده گرفت. نتایج ضعیف لوئیز انریکه باعث شد تا فدراسیون فوتبال اسپانیا تصمیم بگیرد که قراردادش را تمدید نکند. دلافوئنته به قهرمانی لیگ ملت های اروپا دست پیدا کرد و لاروخا را به راحتی به سوی یورو 2024 هدایت کرد و حالا با خیال راحت می تواند حدود دو سال و نیم دیگر روی نیمکت تیم ملی اسپانیا بنشیند. این مربی پیش از حضور در تیم بزرگسالان اسپانیا در رده های پایه فوتبال این کشور فعالیت کرده بود.

4125