جنگ بزرگ بارسلونا و اتلتیکو: چه تیمی به جام جهانی می‌رود؟

جنگ بزرگ بارسلونا و اتلتیکو: چه تیمی به جام جهانی می‌رود؟

پایگاه خبری فوتبالی - بازیهای حذفی  لیگ قهرمانان اروپا برای دو تیم بارسلونا و اتلتیکو مادرید، چالش بزرگی را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، بارسلونا و اتلتیکو نه تنها به دنبال پیشروی در لیگ قهرمانان اروپا و حضور در مراحل بالاتر هستند بلکه برای حضور در جام جهانی باشگاه های 32 تیمی نیز رقابت می کنند چرا که فقط یکی از آنها می تواند سهمیه مسابقات سال 2025 در آمریکا را به دست بیاورد. 

فیفا آماده است تا جام جهانی باشگاه های 32 تیمی را در سال 2025 برگزار کند. رئال مادرید به واسطه قهرمانی چمپیونزلیگ 2022 حضورش در مسابقات را قطعی کرده و فقط یک تیم دیگر از اسپانیا می تواند به مسابقات راه پیدا کند. اروپا دوازده نماینده در مسابقات دارد که چهار قهرمان اخیر چمپیونزلیگ (چلسی، رئال مادرید، منچسترسیتی و قهرمان امسال) به علاوه تیم های برتر رنکینگ یوفا به بازیها راه پیدا می کنند. فعلا بایرن، پی اس جی، اینتر، پورتو و بنفیکا هم حضورشان در بازیها را به واسطه رنکینگ قطعی کرده اند. 

فیفا برای رده بندی تیم های حاضر در مسابقات چمپیونزلیگ، نتایج تیم ها در تورنمنت های قاره ای بین سالهای 2021 تا 2024 را  مد نظر قرار می دهد که برای هر پیروزی در این مسابقات دو امتیاز در نظر گرفته شده، برای هر تساوی یک امتیاز، برای صعود از هر مرحله یک امتیاز.  بر اساس رنکینگ کنونی، تیم های دورتموند، اتلتیکو، یوونتوس و لایپزیش به جام جهانی باشگاه ها راه پیدا می کنند و سایر تیم ها حذف می شوند اما نتایج تیم ها تا پایان چمپیونزلیگ در این فصل، ممکن است که رتبه بندی را تغییر بدهد.

در حال حاضر اتلتیکو 62 و بارسلونا 55 امتیاز دارند. اگر بارسلونا توسط ناپولی حذف شود، سهمیه جام جهانی باشگاه ها را از دست می دهد اما اگر اتلتیکو حذف شود و بارسلونا به یک چهارم نهایی صعود کند، شانس کاتالان ها بیشتر می شود. حضور در جام جهانی باشگاه ها از نظر مالی خیلی مهم است چرا که فیفا پاداش قابل توجهی را برای تیم های شرکت کننده در نظر گرفته است.

تیم هایی نظیر سوسیه داد، آرسنال، آیندهوون و کپنهاگن فقط در صورتی به جام جهانی باشگاه ها راه می یابند که امسال قهرمان چمپیونزلیگ شوند. لاتزیو و ناپولی برای ربودن سهمیه از یوونتوس تلاش می کنند (تورینی ها امسال در مسابقات اروپایی حضور ندارند) دورتموند و لایپزیش نیز برای سهمیه دوم آلمان می جنگند.

4125