قطر 3 - اردن یک| قهرمانی قطر با هت‌تریک اکرم/ عنابی‌ها دبل کردند

قطر 3 - اردن یک| قهرمانی قطر با هت‌تریک اکرم/ عنابی‌ها دبل کردند

پایگاه خبری فوتبالی- قطری‌ها موفق شدند با هت‌تریک اکرم عفیف از روی نقطه پنالتی، تیم ملی اردن را با نتیجه 3-1 شکست دهند و قهرمان جام ملت‌ها شوند.

به گزارش فوتبالی، فینال جام ملت‌های آسیا از ساعت 18:30 امروز در ورزشگاه لوسیل، بین تیم‌های ملی قطر و اردن برگزار شد.

در این دیدار، 3 پنالتی برای تیم ملی قطر به دست آمد که در هر سه صحنه، اکرم عفیف پشت توپ ایستاد و توپ را وارد دروازه اردن کرد.

در نهایت، عنابی‌پوشان قطر موفق شدند حریف خود را با نتیجه سه بر یک شکست دهند و قهرمان جام ملت‌های آسیا 2023 شوند.

تک گل اردن در این بازی توسط یزان النعیمات در دقیقه 66 به ثمر رسید.

قطر میزبانی این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را برعهده داشت و پس از قهرمانی در جام ملت‌های 2019، هم اکنون دومین قهرمانی متوالی برای این تیم به دست آمد.

ترکیب قطر

مشعل برشام، لوکاس مندز، المهدی علی، طارق سلمان، محمد وعاد، حسن الهیدوس، احمد فتحی، جاسم جابر، یوسف عبدالرزاق، اکرم عفیف، المعز علی

سرمربی: ماکز لوپز

ترکیب اردن

یزید ابولیلا، سالم العجالین، یزان العرب، عبدالله نصیب، محمود المردی، نور الروابده، نذار الرشیدان، احسان حداد، علی علوان، یزان النعیمات، موسی العتمری

سرمربی: حسین عموته

شرح گل

قطر یک - اردن صفر (دقیقه 21؛ اکرم عفیف): اکرم عفیف پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و ضربه زمینی و با دقت او به گل تبدیل شد تا عنابی‌ها خیلی زود از حریف پیش بیفتند.

گل اول قطر به اردن

قطر یک - اردن یک (دقیقه 66؛ یزان النعیمات): حملات دامنه دار اردنی‌ها در نهایت به گل تبدیل شد، یزان النعیمات داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و بدون دخالت مدافعان قطر با ضربه روی پای محکم گل تساوی را به ثمر رساند.

گل اول اردن به قطر

قطر 2 - اردن یک (دقیقه 74؛ اکرم عفیف): اکرم عفیف برای دومین بار پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و توپ را به گل تبدیل کرد تا خیلی زود دوباره قطر از حریف خود پیش بیفتد و کمتر از 20 دقیقه با قهرمانی فاصله داشته باشد.

گل دوم قطر به اردن

قطر 3 - اردن یک (دقیقه 3+90؛ اکرم عفیف): اکرم عفیف برای سومین‌بار پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و فینال رویایی را پشت سرگذاشت، 3 گل و هت‌تریک در فینال جام ملت‌های آسیا!

گل سوم قطر به اردن

دقایق حساس

دقیقه 1: اردنی‌ها در همان دقیقه اول مسابقه صاحب یک ضربه آزاد شدند که ضربه الرشدان با فاصله زیاد از دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 6: اکرم عفیف در موقعیت تک به تک البته از زاویه بسته قرار گرفت که ضربه‌اش تعریف چندانی نداشت و ابولیلا خیلی خوب زاویه را بسته بود و توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 8: بازهم اکرم عفیف در محوطه جریمه صاحب توپ شد و ضربه فنی او از بین پاهای مدافع اردن عبور کرد اما یزید ابولیلا هوشیار بود و توپ را در آغوش کشید، عنابی‌ها 10 دقیقه ابتدایی را هجومی‌تر از اردن آغاز کرده‌اند.

دقیقه 15: ضربه راه دور یزان النعیمات به سختی توسط مشعل برشام برگشت داده شد.

دقیقه 19: حرکت پا به توپ اکرم عفیف به سمت دروازه اردن با بی احتیاطی عبدالله نصیب همراه شد و پنالتی به سود قطر گرفته شد، داور مسابقه پس از چک کردن صحنه توسط VAR تصمیم خود را تایید کرد و قطر صاحب موقعیت پنالتی شد.

دقیقه 32: ضربه سر لوکاس مندز به شکل چکشی در آستانه ورود به دروازه اردن بود که ابولیلا به خوبی واکنش نشان داد و توپ به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 2+45: ضربه موسی التعماری از داخل محوطه جریمه با شیرجه مناسب و واکنش خوب مشعل برشام برگشت داده شد، این جدی ترین موقعیت اردن در نیمه نخست بود.

دقیقه 53: ارسال روی دروازه قطر به شکل خطرناکی از بالای سر عبدالله نصیب عبور کرد تا اردنی‌ها در این صحنه هم به گل نرسند.

دقیقه 56: کار تیمی بازیکنان اردن با پاس النعیمات برای علی علوان همراه شد و ضربه آکروباتیک این بازیکن با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 58: فشار اردنی ها در این لحظات بیشتر از قبل شده  و موقعیت های پیاپی روی دروازه قطر ایجاد می‌کنند، پاس خوب التعمری برای احسان حداد با  ضربه زمینی این بازیکن همراه شد و برشام درازکش توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 61: ضربه بازیکنان اردن بازهم توسط برشام برگشت داده شد و در ادامه علی علوان با ضربه پشت پا با فاصله خیلی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 71: دومین پنالتی برای قطر اعلام شد، صحنه مشکوک داخل محوطه با بازبینی VAR همراه شد و پنالتی به سود عنابی‌ها اعلام شد.

دقیقه 85: یزان التعیمات در جریان بازی خطای بدون توپ روی مدافع قطر انجام داد و از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد، در ادامه صحنه مورد بازبینی قرار گرفت و داور صحنه را مورد بازبینی قرار داد و النعیمات خوش شانس بود که از زمین مسابقه اخراج نشد و همان کارت زرد را کافی دانست.

دقیقه 90: حرکت در عمق اکرم عفیف با دریبل یزید ابولیلا همراه شد و بازهم صحنه مورد بازبینی VAR قرار گرفت و پنالتی سوم هم برای قطر اعلام شد!

7474