طارمی از محرومیتش مقابل ژاپن گفت؛ مصلحت به جای خیریت!

طارمی از محرومیتش مقابل ژاپن گفت؛ مصلحت به جای خیریت!

پایگاه خبری فوتبالی – فوق ستاره تیم ملی درباره ماجرای محرومیتش از بازی با ژاپن توضیحاتی داد. 

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران روز گذشته در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا دست به یک کار بزرگ زد و توانست با شکست دادن تیم مدعی و قدرتمند ژاپن به نیمه نهایی برسد.

این پیروزی مهم در حالی به دست آمد که تیم ملی ایران مهم‌ترین ستاره خودش یعنی مهدی طارمی را در بازی با ژاپن در اختیار نداشت. طارمی به دلیل دریافت دو کارت زرد در بازی مرحله قبلی مقابل سوریه اخراج شده بود و اجازه حضور در بازی با ژاپن را نداشت.

غیبت طارمی در بازی با ژاپن باعث شده تعداد کسانی که شانس پیروزی را به ایران داده بودند کمتر و کمتر شود. اما بقیه بازیکنان با ارائه نمایشی درخشان جای خالی مهدی را هم پر کردند.

طارمی ساعتی پیش در گفت‌وگوی تصویری با برنامه فوتبال برتر درباره محرومیتش از حضور در بازی با ژاپن گفت: «نمی‌دانم چرا اخراج شدم ولی یک مصلحتی پشتش بود. خواست خدا بود که من جلوی ژاپن بازی نکنم. به بچه‌ها گفتم شاید اگر من در زمین باشم، شما نتوانید ژاپن را ببرید. شاید مدلی که من بازی می‌کنم، جلوی ژاپن به کار نیاید. به آن‌ها گفتم، ته قلبم این است که شما بدون من بازی را می‌برید. ایمان داشتم که شاید با حضور من اتفاق خوبی نیفتد.» 

چیزی که طارمی درباره مصلحت گفت خیلی از فوتبالدوستان ایرانی به خصوص پرسپولیسی‌ها را به یاد ماجرای محرومیت 4 ماهه در زمان حضورش در پرسپولیس انداخت.

طارمی درست قبل از بازی با الهلال عربستان در مرحله نیمه نهایی لیگ فصل 2017 لیگ قهرمانان آسیا به دلیل مذاکره با باشگاه ترکیه‌ای ریزه اسپور و فسخ قراردادش با این تیم، 4 ماه محروم شد! 

او ساعتی پس از این خبر مصاحبه‌ای کرد و گفت شاید این محرومیت خیریتی برای پرسپولیس داشته باشد. اما خیریتی در کار نبود و پرسپولیس با 4 گل مغلوب الهلال شد و در بازی برگشت هم نتوانست این شکست را جبران کند. در نتیجه پرسپولیس از رسیدن به فینال باز ماند.

این بار اما محرومیت او از بازی مقابل ژاپن با اتفاق تلخی تمام نشد و تیم ملی توانست بدون او ژاپن پرستاره را شکست بدهد و به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا برسد.

1359