حسین‌زاده و رقیب جوانش در تراکتور؛ مساوات و برابری!

حسین‌زاده و رقیب جوانش در تراکتور؛ مساوات و برابری!

پایگاه خبری فوتبالی - امیرحسین حسین‌زاده از لحاظ آماری تشابه بسیار زیادی با بازیکن جوان این تیم دارد.

به گزارش فوتبالی، امیرحسین حسین‌زاده یکی از خریدهای گران‌قیمت ابتدای فصل تراکتور بود؛ بازیکنی که تی‌تی‌ها با پرداخت مبلغ رضایت‌نامه توانستند وی را جذب کنند و قراردادی بلندمدت با او منعقد کردند تا این بازیکن باوجود پیشنهادهایی که در پنجره زمستانی داشت، در تراکتور ماندگار شود.

نیم فصل ابتدایی البته چندان برای وینگر سابق استقلال در تبریز خوب پیش نرفته است. حسین‌زاده ابتدای فصل برای تیمش به میدان می‌رفت که به یکباره توسط پاکو خمز نیمکت‌نشین شد و در اواخر فصل دوباره به وی بازی رسید.

اما نکته جالب توجه درباره حسین‌زاده اینکه آمار حضور در میدان وی همراه با تعداد گل و پاس‌ گل‌هایش تشابه بسیار زیادی به رقیب جوان خود یعنی مهدی هاشم‌نژاد دارد. آماری که رقابت تنگاتنگ خرید گران تراکتور با این بازیکن سابق تیم امید را نشان می‌دهد و این در شرایطی است که شاید کمتر کسی در ابتدای فصل با حضور حسین‌زاده شانس بازی زیادی برای هاشم‌نژاد قائل می‌شد.

امیرحسین حسین‌زاده و مهدی هاشم‌نژاد که هم‌پستی هستند، هر دو ۱۳ بازی در لیگ برتر برای تراکتور در نیم فصل اول انجام داده‌اند که سهم حسین‌زاده ۶۲۰ دقیقه حضور در میدان بوده و هاشم‌نژاد هم ۶۱۸ دقیقه بازی کرده است. اما تشابه جالب دیگر در تعداد گل و پاس گل این دو بازیکن است چرا که هر دو این وینگرها برای تیم خود در لیگ برتر یک گل زده و دو پاس گل ارسال کرده‌اند تا همه چیز بین این دو وینگر چپ با برابری جالب توجهی در نیم فصل اول به پایان برسد.

البته وینگر گیلانی یک گل هم برای تراکتور در بازی پلی‌آف آسیایی برابر الشارجه زده و آمار فوق مربوط به بازی‌های لیگ برتر بود. همچنین لازم به ذکر است خمز از حسین‌زا‌ده ابتدای فصل در پست هافبک هم استفاده می‌کرد ولی در نهایت وی را به عنوان وینگر چپ بازی داد و باید دید رقابت تنگاتنگ ستاره تراکتور با این بازیکن جوان در نیم فصل دوم به چه شکل پیش خواهد رفت.

1997