سه خرید اول کلوپ در لیورپول چه سرنوشتی داشتند؟

سه خرید اول کلوپ در لیورپول چه سرنوشتی داشتند؟

پایگاه خبری فوتبالی - یورگن کلوپ مربی آلمانی در 9 سال حضورش در آنفیلد خریدهای بزرگ و سرشناسی نظیر محمد صلاح، ویرجیل فن دایک و آلیسون بکر را داشته است که همگی آنها در موفقیت سرخ ها در دوران مدرن، نقش مهمی داشته اند. 

به گزارش فوتبالی، مربی سابق دورتموند به لیورپول کمک کرد تا قهرمان اروپا و لیگ برتر انگلیس شود اما به گفته خودش در تابستان 2024 از سرخ ها جدا می شود. مربی 56 ساله که از سال 2015 در لیورپول حضور داشته، مجموعا 43 خرید در این باشگاه انجام داده است که برخی از آنها موفق و برخی دیگر نیز ناموفق بوده اند. شاید برای خیلی ها جالب باشد که بدانند که سه خرید اول کلوپ در تیم سرخ پوش چه سرنوشت و عملکردی داشتند!

مارکو گروییچ هافبک صرب که در ژانویه 2016 از ستاره سرخ بلگراد به لیورپول ملحق شد، اولین خرید کلوپ بود که برای خرید او پنج میلیون پوند هزینه شد. این بازیکن شانزده بازی در تیم سرخپوش داشت و حالا در پورتو توپ می زند. گروییچ 27 ساله 24 بازی در تیم ملی  کشورش داشته و در تیم پرتغالی نیز نقش پررنگی ندارد. خرید بعدی کلوپ، استیون کالکر بود که از ساوتهمپتون راهی آنفیلد شد. این مدافع میانی گاهی توسط کلوپ در خط حمله قرار می گرفت که به گفته خودش اعتیاد به الکل و شرط بندی از دلایل ناکامی او در تیم سرخ پوش بودند. کالکر 32 ساله در حال حاضر در باشگاه مالاگا در لیگ دسته سه اسپانیا حضور دارد هر چند که پیش از آن هم در دندی در اسکاتلند و فنرباغچه در ترکیه بازی کرده است.  سومین خرید کلوپ، یک دروازه بان جوان لهستانی به نام کامیل گرابارا بود که با مبلغ 250 هزار پوند از باشگاه روچ چورزو خریده شد. این بازیکن 25 ساله هرگز برای لیورپول بازی نکرد و در حال حاضر در باشگاه کپنهاگن توپ می زند. 

4125