چرا ناصر حجازی با منچستریونایتد قرارداد نبست؟

چرا ناصر حجازی با منچستریونایتد قرارداد نبست؟

پایگاه خبری فوتبالی – ماجرای منتفی شدن حضور مرحوم ناصر حجازی در منچستریونایتد چیست؟

به گزارش فوتبالی، مرحوم ناصر حجازی یکی از دروازه‌بانان اسطوره‌ای فوتبال ایران است. بازیکنی که علی‌رغم حصور در استقلال، بین طرفداران سایر تیم‌ها از جمله پرسپولیس هم محبوبیت جالب توجهی داشته است. دروازه‌بانی که حتی زمانی از منچستریونایتد هم پیشنهاد دریافت کرده ولی در نهایت انتقال وی محقق نشده است.

موضوعی که این‌بار در یک برنامه تلویزیونی از آتیلا حجازی فرزند مرحوم حجازی پرسیده شده که وی توضیح کاملی درباره این موضوع داد. فرزند دروازه‌بان اسطوره‌ای ایران می‌گوید قبل از جام جهانی ۱۹۷۸ پیشنهادی از پاری‌سن‌ژرمن به دست پدرش و حسن روشن رسیده که آن‌ها این پیشنهاد را به بعد جام جهانی موکول کرده‌اند تا پیشنهاد بهتری برسد چرا که آن دوران تیم پاریسی تیم مطرحی نبوده است.

همین پیش‌بینی هم برای ناصر حجازی درست از آب درآمده و وی بعد از جام جهانی، از منچستریونایتد پیشنهاد دریافت کرده است. دروازه‌بان ایران بعد از این پیشنهاد، سه ماه هم در منچستر همراه با خانواده حضور داشته و چند بازی هم برای شیاطین سرخ انجام داده ولی در بحث اخذ رضایت‌نامه از ایران با مشکل مواجه شده است.

گویا از منچستریونایتد به حجازی اعلام کرده‌اند که رضایت نامه یا همان ITC خود را از ایران بگیرد که باتوجه به شرایط آن‌روزهای کشور، آی تی سی حجازی صادر نمی‌شود تا این فرصت فوق‌العاده برای حضور یک بازیکن ایرانی در باشگاه بزرگ انگلیسی از بین برود.

1997