ثبت یک رکورد جدید برای رئال مادرید

ثبت یک رکورد جدید برای رئال مادرید

پایگاه خبری فوتبالی - رئال مادرید به عنوان پردرآمدترین باشگاه فوتبال جهان معرفی شد. 

به گزارش فوتبالی، بر اساس آمار فصل گذشته، باشگاه رئال مادرید بالاتر از رقبای خود در صدر جدول پر درآمدترین باشگاه‌های جهان قرار گرفت، در حالیکه بارسلونا و اتلتیکو مادرید تنها تیم‌های اسپانیایی هستند که به جمع 20 تیم برتر از لحاظ کسب درآمد راه یافتند.

فلورنتینو پرز، درآمد رئال مادرید در فصل جاری را به 831.4 میلیون یورو رساند که نسبت به فصل گذشته افزایش داشته و با اختلاف حدود 5.5 میلیون یورو بیشتر از منچسترسیتی به عنوان پردرآمدترین باشگاه جهان نام گرفت. این اولین بار است که آنها پس از رشد 118 میلیون یورویی، از سال 2018 این موقعیت را به دست آوردند. پاریسن ژرمن بالاتر از بارسلونایی که به مرز 800 میلیون یورو رسید، در رتبه سوم این رده‌بندی قرار گرفتند. بلوگرانا با افزایش 61 درصدی از درآمد بازی‌ها و افزایش 45 درصدی در درآمد تجاری، از رتبه هفتم در سال گذشته به رتبه چهارم در سال جاری رسیدند.

اتلتیکو مادرید از رتبه دوازدهم به پانزدهم سقوط کرد که دلیل آن کاهش 19 درصدی ناشی از کاهش درآمد تلویزیونی معادل 30 میلیون یورو بود. تا حد زیادی دلیل این کاهش رتبه، حذف آنها از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته برای اولین بار بود. آنها با اختلاف اندکی با اینتر و میلان که در رتبه‌های سیزدهم و چهاردهم هستند، قرار دارند. آخرین رتبه این جدول هم متعلق به المپیک مارسی با درآمدی حدود 258.4 میلیون یورو است که نسبت به تیم‌های بزرگ دیگر که نام آنها در این لیسن مشاهده نمی2شود در نوع خود جالب توجه است.

1369