آقای گل غیر منتظره آسیا؛ آیمن حسین از عراق

آقای گل غیر منتظره آسیا؛ آیمن حسین از عراق

پایگاه خبری فوتبالی – صدرنشینی و صعود مقتدرانه عراق به مرحله یک هشتم نهایی مدیون درخشش بازیکن شماره 18 این تیم است.

به گزارش فوتبالی، امروز دو بازی پایانی گروه D جام ملت‌های آسیا 2023 برگزار و جایگاه تیم‌های این گروه در جدول روشن شد. در مسابقات امروز تیم ملی عراق موفق شد با نتیجه 3 بر دو ویتنام را شکست داد و ژاپن با نتیجه 3 بر یک از سد اندونزی گذشت. 

صدرنشینی عراق در این گروه از قبل مسجل شده بود. ژاپن هم با برد امروز در جایگاه دوم قرار گرفت. اندونزی با 3 امتیاز در رده سوم ایستاد و ویتنام با 3 باخت و بدون امتیاز در قعر جدول ایستاد.

اما امروز در برد 3 بر دوی عراق مقابل ویتنام اتفاق جالبی افتاد. دو گل از 3 گل عراق توسط آیمن حسین مهاجم شماره 18 عراق وارد دروازه ویتنام شد و این بازیکن با 5 گل زده در صدر جدول بهترین گلزنان جام ملت‌‌های 2023 قرار گرفت.

اتفاق جالب دیگری هم که افتاد این بود که در این بازی افتاد این بود که عراق صاحب دو ضربه پنالتی شد. آیمن حسین پنالتی اول را از دست داد اما پنالتی دوم را که در دقیقه 90+10 به دست آمده بود تبدیل به گل کرد. در واقع او می‌توانست با گل کردن پنالتی اول 6 گله بشود. اما این اتفاق نیفتاد.

آقای گل بودن مهاجم عراقی کاملا غیر منتظره است. در حالی که بازیکنانی مثل مهدی طارمی و سردار آزمون از ایران، سون هیونگ مین از کره جنوبی، معز علی از قطر و تاکومی مینامینو از ژاپن، قبل از شروع مسابقات مدعیان جدی آقای گلی بودند اما فعلا آیمن حسین با اختلاف نسبتا خوبی آقای گل است. 

اکرم عفیف قطری و آیاسه یوئدا از ژاپن که امروز مقابل اندونزی هت‌تریک کرد هم با 3 گل در تعقیب آیمن حسین هستند. مهدی طارمی و مهدی قایدی از ایران هم دو گل زده‌اند و امیدوارند در ادامه مسابقات گل‌های بیشتری بزنند.

آیمن می‌تواند تبدیل به دومین عراقی شود که آقای گل جام ملت‌های آسیا می‌شود. در سال 2007 و در دوره‌ای که به میزبانی 4 کشور اندونزی، مالزی، تایلند و ویتنام برگزار شد و با قهرمانی عراق به پایان رسید یونس محمود فوتبالیست سرشناس عراقی در کنار نائوهیرو تاکاهارا از ژاپن و یاسر القحطانی از عربستان با 4 گل آقای گل شدند. 

1359