همه چیز برای گلزنی طارمی آماده است؛ هم ورزشگاه هم حریف!

همه چیز برای گلزنی طارمی آماده است؛ هم ورزشگاه هم حریف!

پایگاه خبری فوتبالی – تیم ملی ایران فردا در دومین مسابقه‌اش در جام ملت‌های آسیا مقابل تیم ملی هنگ کنگ قرار می‌گیرد.

به گزارش فوتبالی، شاگردان امیر قلعه‌نویی روز یکشنبه گذشته در اولین بازی با تیم فلسطین روبرو شدند که توانستند با نتیجه 4 بر یک حریف را شکست بدهند. علیرغم امید زیادی که فوتبالدوستان ایرانی به گلزنی مهدی طارمی در آن بازی داشتند اما این اتفاق نیفتاد و پای طارمی به گل باز نشد.

اما جمعه شب از دو جهت می‌شود به گلزنی مهدی امیدوار بود. اول این که طارمی روز 25 آبان 1402 یعنی دو ماه و 4 روز پیش موفق شد دروازه همین تیم ملی هنگ کنگ را باز کند و سومین گل تیم ملی را در آن مسابقه وارد دروازه حریف کند.

آن روز دو تیم در ورزشگاه آزادی و در چهارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 با هم روبرو شدند که ایران موفق شد با 4 گل هنگ کنگ را شکست بدهد. سردار آزمون (دو بار) و رامین رضاییان هم دیگر گل‌های ایران را زدند.

دومین نکته‌ای که ما را به گلزنی مهدی طارمی در این بازی امیدوار می‌کند سابقه گلزنی او در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه است. ورزشگاهی که میزبان بازی فردای دو تیم ایران و هنگ کنگ است.

روز دوشنبه 30 آبان 1401 یعنی یک سال و یک ماه و 29 روز پیش تیم‌های ملی ایران و انگلیس در اولین بازی‌شان در جام جهانی 2022 در این ورزشگاه مقابل هم قرار گرفتند. در آن مسابقه تیم ملی ایران با نتیجه 6 بر دو شکست خورد که یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ تیم ملی ایران بود. اما طارمی در آن مسابقه هر دو گل ایران را وارد دروازه انگلیس کرد. در واقع او تنها بازیکنی است که از آن مسابقه خاطره خوبِ شخصی دارد.

حالا دوباره طارمی باید در همان ورزشگاه برای تیم ملی ایران بازی کند. آن هم با حریفی که دو ماه پیش دروازه‌اش را باز کرده است. به نظر می‌رسد باید امیدوار باشیم که در این بازی پای طارمی هم به گلزنی در جام ملت‌های آسیا 2023 باز شود.

1359