بیرانوند فردا شب به رکورد عابدزاده می‌رسد؟

بیرانوند فردا شب به رکورد عابدزاده می‌رسد؟

پایگاه خبری فوتبالی- دروازه‌بان تیم ملی به یک دلیل خاص، انگیزه ویژه‌ای برای بسته نگه داشتن دروازه‌اش جلوی فلسطین دارد.

به گزارش فوتبالی، رکورددار کلین‌شیت در جام ملت‌های آسیا کدام دروازه‌بان است؟ جواب این سوال می‌تواند در بازی با فلسطین و بعد از آن در بازی با هنگ‌کنگ تغییر کند. تا قبل از بازی با فلسطین جواب بیشترین کلین‌شیت در جام ملت‌ها، احمدرضا عابدزاده است. این دروازه‌بان با 3 بار حضور در این رقابت‌ها توانسته 6 کلین‌شیت به نام خودش ثبت کند و بعد از او علیرضا بیرانوند با 5 کلین‌شیت قرار دارد. دروازه‌بانی که به تازگی توانست با عبور از مهدی رحمتی و احمدرضا عابدزاده رکورددار بیشترین کلین‌شیت در تاریخ تیم ملی شود حالا به دنبال گرفتن یک رکورد دیگر از عقاب سابق آسیاست. 

بیرانوند فقط یک دوره در جام ملت‌ها حضور داشته و در دومین دوره حضورش می‌تواند به این رکورد برسد.

 البته ناگفته نماند که کلین‌شیت در تیم ملی بعد از حضور کی‌روش و همچنین با دفاعی‌تر شدن فوتبال و اهمیت گل‌نخوردن در فوتبال کل دنیا اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد. در زمان حضور عابدزاده و حتی بخشی از زمان حضور مهدی رحمتی مدل بازی و سبک تیم ملی به گونه‌ای نبود که گل‌نخوردن در اولویت‌ها قرار بگیرد و به همین دلیل در آن زمان کلین‌شیت‌های زیادی به نام دروازه‌بانانی مانند احمدرضا عابدزاده با وجود تمام توانایی‌هایش ثبت نشده است.

 این شانسی است که نصیب علیرضا بیرانوند شده تا او خیلی زود این رکوردها را یکی پس از دیگری شکسته و آن را برای دروازه‌بانان بعدی هم دور از دسترس کند. دو بازی دیگر لازم است تا شماره یک فعلی تیم ملی به تنهایی رکورددار جام ملت‌ها شود و نامش را در تاریخ این رقابت‌ها برای ایران ثبت کند.  

 4326