یک طلسم و سه بازیکن

یک طلسم و سه بازیکن

پایگاه خبری فوتبالی- کدام بازیکنان استقلال و پرسپولیس در نیم‌فصل نه گل زدند و نه پاس گل دادند؟

به گزارش فوتبالی، زمانی در فوتبال زدن گل فقط کار مهاجم‌‎ها بود. در زمین هر کسی کار خودش را می‌کرد و این مهاجمان بودند که باید گل می‌زدند و همه چیز در زمین در راستای این وظیفه آنها مهیا می‌شد. فوتبال از آن زمان تغییرات زیادی داشته و حالا تمام بازیکنان یک تیم برای زدن گل و همچنین نخوردن گل تلاش می‌کنند و دیگر خبری از وظیفه فردی یک بازیکن نیست. 

نگاهی به لیست بازیکنان استقلال و پرسپولیس نشان می‌دهد که در ترکیب این دو تیم بازیکنانی هستند که در طول نیم‌فصلی که گذشت نتوانستند گل یا پاس گل را به نام خود ثبت کنند.

در پرسپولیس در میان بازیکنانی که بیش از 500 دقیقه فرصت بازی پیدا کردند فقط یک بازیکن است که عدد صفر مقابل کارنامه‌اش ثبت شده است. بازیکنی که اتفاقا براساس پست بازی‌اش انتظار بیشتری هم از او می‌رود و او کسی نیست به جز میلاد سرلک. هافبکی که در یکی، دو فصل اخیر ماندنش در پرسپولیس با اتفاقات و حواشی زیاد همراه بوده در این فصل نتوانسته در بیش از 800 دقیقه حضور در میدان روی گلی از گل‌های تیمش تاثیر بگذارد. البته حضور سروش رفیعی در کنار او و محول شدن وظایف دفاعی بیشتر شاید در این که او کمتر در حملات تیمش شرکت می‌کند نقش داشته باشد اما در تیمی که تمام مدافعانش هم یکی از تجربه گلزنی یا گلسازی را داشته‌اند «صفر» سرلک بدجوری توی ذوق می‌زند. 

میلاد سرلک دقیق‌ترین پاسور پرسپولیسی‌ها در آمار است اما با توجه به پاس‌های کوتاه او این آمار نتوانسته کمک چندانی به یحیی گل‌محمدی انجام بدهد.

در استقلال دو بازیکن با آمار صفر دیده می‌شوند. در این تیم هم یک هافبک دفاعی در این لیست قرار گرفته و یک مدافع. مدافعی که اتفاقا به خاطر پست بازی‌اش نمی‌شود از او انتظار گل‌زدن نداشت. بازیکنی که سال گذشته دو گل حساس و حیاتی به ثمررساند. روزبه چشمی که این فصل مجددا به خط دفاع منتقل شد یکی از دو بازیکنی است که با حضور بیش از هزار دقیقه در زمین نه گل زد و نه گل ساخت. دیگر بازیکن آبی‌ها با آماری مشابه زبیر نیک‌نفس است. زبیر البته آمارش فراتر از این فصل است و او در سه فصلی که پیراهن استقلال را برتن کرده هیچ گلی برای آبی‌های پایتخت نزده است.

این سه بازیکن تنها بازیکنان سرخابی هستند که در نیم‌فصل نتوانستند گل یا پاس گلی به نام خود ثبت کنند و البته قطعا از جهات دیگر کمک بزرگی برای تیم‌هایشان بوده و وظایف دیگر را به خوبی انجام داده‌اند.

4326