رنسانس ربیعی در ذوب‌آهن؛ برد بیرون از خانه و ماشین گلزنی

رنسانس ربیعی در ذوب‌آهن؛ برد بیرون از خانه و ماشین گلزنی

پایگاه خبری فوتبالی- ذوب‌آهن، تیم پانزدهم نقل و انتقالات بود که سرمربی‌اش را شناخت و تیمش را به محمد ربیعی سپرد که 3 فصل خوب در رفسنجان سپری کرده بود. 

به گزارش فوتبالی، حالا و با زیر نظر گرفتن نتایج ذوبی‌ها، ارزش صبر مدیران باشگاه و زیر فشار انتخاب هر سرمربی‌ای دوام آوردن، مشخص می‌شود. تیمی که آرزوی بردن بازیهای بیرون از خانه را داشت حالا قدرتمندترین مهمان فصل است. در قسمت خریدها هم با توجه به حضور امثال محمدجواد محمدی، فردین یوسفی و حتی آریاکیا و مصلح، باید به ربیعی نمره قبولی داد. اما شاید مهمترین اتفاق در ذوب‌آهن با حضور ربیعی، تلفیق فوتبال بازی کردن این تیم با استفاده از پا و دست به صورت توامان باشد. 

* بازیهای بیرون از خانه

تیمی که در لیگ 22 و زیرنظر مهدی تارتار، حتی یک بار هم در بازیهای بیرون از خانه برنده نشده بود، حالا 5 تا از 8 مهمانی‌اش را برده و قدرتمندترین تیم جدول این بازیهاست. ذوب‌آهن در این فصل هنوز در بازیهای بیرون از خانه شکست نخورده و از این نظر، تنها سپاهان چنین شرایطی دارد. ذوبی‌ها در لیگ‌های 18، 19، 20 و 21 به ترتیب در 6، 2، 3 و 6 بازی بیرون از خانه‌شان در تمام فصل برنده شدند درحالیکه این فصل و فقط در نصف بازیها، 5 برد دارند. 

آنها زیرنظر ربیعی شاید به بهترین رکوردشان در تاریخ لیگ برتر هم برسند یعنی 7 برد بیرون از خانه در لیگ‌های هشتم، دهم و پانزدهم. حتی احتمال عبور از این عدد و رکوردزنی هم وجود دارد. ذوب‌آهن که در لیگ‌های 8، 10 و 15 توانسته بود 26 امتیاز از بازیهای بیرون از خانه‌اش بگیرد، حالا صاحب 18 امتیاز است و احتمال شکستن این رکورد تاریخی هم هست.

* ماشین گلزنی

بهترین گلزن ذوب‌آهن تا اینجای فصل یعنی یک هفته مانده به نیم‌فصل، محمدجواد محمدی است با زدن 5 گل. مهاجمی که بتواند 5 گل بزند اما سالها آرزوی محال ذوبی‌ها بود. بهترین گلزن آنها در لیگ 22، آرمان اکوان بود با 4 گل یعنی یک مدافع. در لیگ 21 هم بهترین گلزن یعنی سعید باقرپسند فقط 4 گل زده بود. بهترین گلزن لیگ بیستم، یک مدافع بود به نام وحید محمدزاده با 5 گل. در لیگ 19، اوضاع بهتر بود با حضور 2 خارجی که 5 گل زدند یعنی دارکو بیدوف و ایوان مارکوویچ. در لیگ هجدهم هم بهترین گلزن فصل ذوبی‌ها بیشتر از 5 گل نزد: ارسلان مطهری. 

آخرین فصل داشتن ماشین گلزنی مربوط است به لیگ هفدهم که مرتضی تبریزی 13 گل، کی‌روش استنلی 9 گل و محمدرضا حسینی 6 گل زدند. محمدی می‌تواند با همین دست فرمان، ربیعی را بابت یک خرید درخشان هم غرق تعریف و تمجید کند؛ مردی که اولین خرید فصل ذوبی‌ها بود.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی