ماتادورهای تاریخ لیگ برتر؛ معمولی!

ماتادورهای تاریخ لیگ برتر؛ معمولی!

پایگاه خبری فوتبالی- در روزهایی که سرمربیان اسپانیایی در فوتبال اروپا به خصوص انگلیس می‌درخشند حضور آن‌ها در لیگ برتر ایران هم پررنگ‌تر می‌شود.

به گزارش فوتبالی، شکست 4گله برابر استقلال، پایان کار مهدی رحمتی را روی نیمکت نساجی رقم زد. آنها اما خیلی زود از گزینه جانشینی رکورددار کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر، رونمایی کردند: یک اسپانیایی به نام لوکاس آلکاراز.

به نظر می‌رسد بعد از مربیان کروات و تا حدودی برزیلی و پرتغالی، حالا نوبت به اسپانیایی‌ها رسیده تا مهمانان پرشمار لیگ برتر شوند. درحالیکه تا اواسط لیگ قبل، هیچ ماتادوری روی نیمکت تیمهای ایرانی ننشسته بود، حالا بعد از گذشت تقریبا یک سال، از چهارمین اسپانیایی رونمایی می‌شود.

پاکو خمز، اولین سرمربی اسپانیایی تاریخ لیگ برتر بود. مردی که تا به حال 32 بار در این بازیها، حضور داشته است. او از هفته دوازدهم لیگ 22 وارد فوتبال ایران شد و روی نیمکت تراکتور نشست. او و تیمش، تلورانس ویژه‌ای در نتیجه‌گیری داشتند. چند برد درخشان به علاوه شکست تاریخی برابر استقلال و البته طلسم نبردن بازیهای بزرگ در ابتدای این فصل. مرد اسپانیایی 61 امتیاز در لیگ برتر گرفته که معدل 1.91 امتیاز از هر بازی را برایش ثبت کرده است.

 نساجی، دومین تیمی بود که نیمکتش را به یک اسپانیایی سپرد. آنها، کارلوس هرناندز را جانشین مطهری در اواخر فصل قبل کردند. مردی که در فوتبال آسیا سرمربی و کمک مربی العربی، الشباب، خورفکان و الاهلی بود. نتایج او و تیمش، یک ناکامی محض بود: 2 مساوی و 3 باخت. هرناندز و نساجی فقط یک بار در جام حذفی برنده شدند و البته با شکست 4گله برابر استقلال در آن بازیها، حذف شدند.

 فولاد در لیگ 23 و بعد از نتایج ضعیف علیرضا منصوریان، تصمیم گرفت نیمکتش را به یک اسپانیایی بسپارد؛ سومین ماتادور لیگ برتر ایران. ایگناسیو مارتینز 59 ساله که به جز اسپانیا، سابقه مربیگری در فوتبال چین و قطر را داشت و آخرین باشگاهش هم ساراگوسا بود. فولاد با او، طلسم نبردن را شکست ولی هنوز اوضاع کاملا خوب نشده و فولاد تنها 2 امتیاز با منطقه خطر فاصله دارد.

 چهارمین سرمربی اسپانیایی تاریخ لیگ برتر، بازهم روی نیمکت نساجی خواهد نشست؛ لوکاس آلکاراس. او سابقه نشستن روی نیمکت تیمهای گرانادا، آلمریا، کوردوبا، لوانته، الچه، ساراگوسا و تیم ملی الجزایر را دارد. این اسپانیایی 57 ساله در بازی روز یکشنبه برابر هوادار، غایب است و این یعنی اولین حضورش روی نیمکت نساجی، 5شنبه برابر پرسپولیس در آزادی خواهد بود.

4326