ماجراهای پرسپولیس و من‌سیتی؛ این همه شباهت باورنکردنی است!

ماجراهای پرسپولیس و من‌سیتی؛ این همه شباهت باورنکردنی است!

پایگاه خبری فوتبالی – شب گذشته پس از تساوی خانگی سیتی با پالاس، هواداران حاضر در ورزشگاه اتحاد پپ گواردیولا را هو کردند.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس پس از پیروزی مقابل هوادار، در دربی مقابل استقلال هم نمایش نسبتا قابل قبولی داشت. این تیم تا لحظات آخر پیروز میدان بود اما در هفتمین دقیقه از وقت‌های تلف شده گل تساوی را دریافت کرد.

این نتایج باعث شده هواداران پرسپولیس پس از مدت‌ها، دوباره به تیم‌شان امیدوار شوند. به خصوص این که بازی‌هایی باقی مانده این تیم تا پایان نیم‌فصل بازی‌های چندان دشواری نیست.

اما از نظر آماری پرسپولیس هنوز به وضعیت خوبی نرسیده است. پرسپولیس در 5 بازی آخرش در لیگ برتر فقط یک برد داشته مقابل هوادار بوده است. در حال حاضر هم پرسپولیس با 21 امتیاز از 11 بازی در رده سوم جدول است.

در این مدت چند بازیکن پرسپولیس دچار مصدومیت شدند و نتوانستند در مسابقات حضور داشته باشند. یاسین سلمانی و مرتضی پورعلی‌گنجی شاید به 3 یا 4 بازی آخر فصل برسند. وحید امیری هم بخش زیادی از فصل را مصدوم بوده است.

برخی بازیکنان این تیم هم از آمادگی لازم دور بوده‌اند. مثلا مهدی ترابی با ستاره فصل قبل تفاوت‌های زیادی دارد. دانیال اسماعیلی‌فر، سعید صادقی و حتی سروش رفیعی هنوز نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند.
 

همه این اتفاقات باعث شد پرسپولیس در هفته‌های گذشته نتایج چندان مطلوبی نگیرد. هواداران پرسپولیس هم که در سال‌های اخیر چنین وضعیتی را تجربه نکرده بودند طاقت‌شان طاق شد و پس از شکست پرسپولیس مقابل الدحیل، به شدت به یحیی گل‌محمدی اعتراض کردند.

اما یک اتفاق عجیب رخ داده است! اتفاقی که در ابتدا بیشتر شبیه شوخی به نظر می‌رسید و توجه زیادی را جلب نمی‌کرد اما با آنچه که شب گذشته در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر رخ داد ماجرا خیلی جدی شد.

در هفته‌‌های اخیر تیم منچستر سیتی در لیگ برتر نتایج چندان خوبی نگرفته بود. آنها هم مثل پرسپولیس از 5 بازی آخرشان در لیگ برتر فقط یک بازی مقابل لوتون را برده بودند. همین باعث شده بود کاربران فضای مجازی وضعیت این تیم را بی‌شباهت به پرسپولیس ندانند!

شب گذشته سیتی با نتیجه دو بر یک از کریستال پالاس جلو بود اما در دقیقه 5+90 گل تساوی را دریافت کرد. آن هم از روی نقطه پنالتی! بازی دو بر دو تمام شد و هواداران سیتی برای اولین بار پپ گواردیولا را «هو» کردند.

افت سیتی هم البته دلایلی دارد. بهترین بازیکن این تیم در خط میانی یعنی کوین دی‌بروینه مدت‌هاست مصدوم است. جرمی دوکو ستاره جوان سیتی هم مدتی پیش مصدوم شد. در کنار این ماجرا، محرومیت رودری به دلایل انضباطی به مشکلات سیتی و پپ اضافه کرد.

برخی دیگر از ستاره‌های این تیم مثل یوشکو گواردیول، کایل واکر، ناتان آکه، برناردو سیلوا هم اتفاق غیر منتظره‌ای بود. ارلینگ هالند هم بد کار نکرده اما توقعات از او بسیار بیشتر است.

همان طور که می‌بینید اتفاقاتی که در این فصل برای پرسپولیس و منچستر سیتی افتاده بسیار شبیه به هم است. از مصدومیت و افت عجیب برخی ستاره‌های دو تیم بگیرید تا اعتراض به سرمربی‌های آنها!

البته مقایسه این دو تیم فقط در حیطه اتفاقاتی که در این فصل برای‌شان رخ داده صورت می‌گیرد وگرنه در بعد فنی و فوتبالی، تفاوت‌ها بین دو باشگاه بسیار زیاد است.

1359