«امنیتِ» از دست رفته؛ استقلال دیگر نباید امتیاز از دست بدهد

«امنیتِ» از دست رفته؛ استقلال دیگر نباید امتیاز از دست بدهد

پایگاه خبری فوتبالی – در حالی که در ماه گذشته استقلال به قهرمانی نیم‌فصل بسیار نزدیک به نظر می‌رسید اما حالا از آن حاشیه امن خبری نیست.

به گزارش فوتبالی، استقلال با گل دقیقه 7+90 کوین یامگا که از روی نقطه پنالتی زده شد مقابل پرسپولیس از شکست گریخت و با تک‌امتیازی که از این بازی گرفت 25 امتیازی شد و در صدر جدول باقی ماند.

تبدیل شکست به تساوی در دربی آن هم در دقیقه 7+90 برای هر تیمی نتیجه خوشحال‌کننده‌ای است. طبیعی است که استقلال هم از این اتفاق خوشحال باشد اما پشت این تساوی یک اتفاق نگران‌کننده برای این تیم افتاده است.

این سومین تساوی متوالی استقلال در لیگ برتر بود. استقلال قبل از تساوی با پرسپولیس در بازی با فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان هم به تساوی رضایت داده بود. قبل از آن موفق شده بود تراکتور را با دو گل شکست بدهد و قبل از بازی با تراکتور، در قزوین مقابل شمس‌آذر به تساوی رسیده بود.

در واقع استقلال از 5 بازی اخیرش، 4 تساوی و فقط یک برد به دست آورده است. یعنی 7 امتیاز از 15 امتیاز ممکن. استقلال از این 5 بازی حتی نیمی از امتیازات موجود را هم نگرفته است.

این روند امتیازگیری باعث شده است فاصله‌ای که ماه گذشته بین استقلال و دیگر تیم‌های مدعی ایجاد شده بود از بین برود. در حال حاضر استقلال با 25 امتیاز از 12 بازی در صدر است. سپاهان 24 امتیاز و یک بازی کمتر دوم است و پرسپولیس 21 امتیاز و یک بازی کمتر در رده سوم قرار دارد

حالا اگر سپاهان و پرسپولیس بازی عقب افتاده‌شان را ببرند استقلال نه تنها صدرنشینی را از دست می‌دهد بلکه در معرض خطر از دست دادن رتبه دوم هم قرار می‌گیرد. در این صورت سپاهان با 27 امتیاز اول می‌شود و پرسپولیس با 24 امتیاز در فاصله یک‌قدمی استقلال قرار می‌گیرد.

روشن است که استقلال برای ادامه صدرنشینی و از دست ندادن قهرمانی نیم‌فصل باید تغییری در روند امتیاز‌گیری‌اش ایجاد کند. با آمادگی خوبی که سپاهان دارد حتی یک تساوی دیگر می‌تواند صدر جدول را از استقلال بگیرد. بنابراین به نظر می‌رسد استقلال برای قهرمان شدن در نیم‌فصل دیگر نباید مقابل حریفانش مساوی کند. چه برسد به این که شکست هم بخورد.

1359